Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Шафнауер отрече твърденията, че проблемите на Алпин са заради предишното ръководство на...

Шафнауер отрече твърденията, че проблемите на Алпин са заради предишното ръководство на тима

558
0
Отмар Шафнауер
Отмар Шафнауер, снимка Спас Генев

Отмар Шафнауер отговори на твърденията на Бруно Фамен от по-рано този месец. Румънско-американският специалист категорично отрече, че настоящата сериозна криза, която се намира Алпин, се дължи заради предишното ръководство на тима.

Шафнауер застана начело на Алпин в началото на 2022 г. Под негово ръководство френският отбор направи крачка напред и финишира четвърти при конструкторите в края на същата година

Миналата година Алпин направи известна крачка назад. Базираният в Енстън тим не успя да развие добре своя автомобил и натрупа изоставане спрямо директни съперници като Астън Мартин и Макларън.

Слабото представяне на Алпин в крайна сметка доведе до раздялата с Шафнауер в края на миналия юли. Заедно с него си тръгна и дългогодишни спортен директор на отбора Алан Перман. В същото време главният технически директор Пат Фрай напусна в посока Уилямс.

На мястото на Шафнауер беше назначен вицепрезидентът на Алпин Моторспорт Бруно Фамен. Френският специалист временно заемаше поста директор на тима. В началото на тази година стана ясно, че Фамен ще продължи да ръководи Алпин поне до края на сезон 2024.

Алпин продължава да затъва все повече и повече от началото на година. Френският отбор направи няколко радикални промени в автомобила A524. Това обаче не доведе до очакваната крачка напред и усложни още повече положението. Понастоящем френският отбор няма нито една спечелена точка и заема деветото място при конструкторите. В дъното на подреждането са още тимове като Уилямс и Заубер. Заради слабото представяне от отбора си тръгнаха Мат Харман и Дирк де Беер.

В средата на месеца Фамен даде ексклузивно интервю за сайта на F1. Французинът заяви, че настоящата криза в Алпин е заради предишното ръководство на тима. Така Фамен индиректно отправи обвинения към Шафнауер.

„Автомобилът, който имаме сега, е резултат от предишното управление на Алпин. Но по-важното е какво правим сега. Аз съм доволен от това, което правим. Разбира се, пътят е много дълъг и имаме още много да подобряваме“, каза Фамен.

Съвсем логично, Шафнауер категорично отхвърли твърдението на Фамен. Той твърди, че сроковете за разработване на автомобила правят твърдението на французина напълно неоснователно

На първо място, правилата за ограничаване на разходите ограничават всякакви големи промени по шасито. В допълнение, моментът на напускане на Шафнауер и Перман беше точно точно преди лятната ваканция. Това показва, че те не могат да носят единствено отговорност за сегашната криза в Алпин.

„Имаме ограничени часове в CFD и въздушния тунел по отношение на времето и геометрията. Не можете да използвате дори един аеродинамичен тунел в пълния му капацитет. Вероятно наполовина, както и CFD“, обясни Шафнауер.

„Заради това, както и начина, по който върви структурата на докладване [на правилника за аеродинамични тестове], почти всички работят по настоящия автомобил до началото на [лятната] почивка.“

„След това, в зависимост от това колко бързо можеш да анализираш резултатите до почивката, някои от тези подобрения идват чак в Сингапур [през септември].“

„Ако можеш да ги изготвиш по-бързо, ги поставяш по-бързо на автомобила. Обикновено Сингапур се поставя последният голям ъпгрейд за дадена кампания“, продължи бившият директор на Алпин. „Последният голям ъпгрейд в Сингапур беше замислен през юни/юли, или точно преди почивката.“

„След почивката всички преминават към автомобила за следващата година. Може да се смени шасито, геометрията, да се премине от пулрод към пушрод окачване, както и да се променят различни неща. Когато ги променяте, ги променяте главно за по-голяма аеродинамична полза.“

„После започвате да променяте моделите си и започвате да правите различни експерименти, които не е задължително да се отнасят за тазгодишния автомобил. Именно това се случи в Алпин.“

Шафнауер потвърди, че истинската работа по колата на Алпин за 2024 г. е започнала след като той и Перман са напуснали

„Алан и аз напуснахме през юли. След като си тръгнахме, те започнаха истинската работа по автомобила за следващата година. Пат също беше подал оставка по това време. За неинформирания човек може да се каже, че всички тези проблеми са причинени от тези хора, но аз не мисля така.“

Запитан дали според него Рено Груп има ясно разбиране за това какво е необходимо, за да постигне успех в F1, Шафнауер отговори така: „Не и от това, което видях аз.“

„Това важи както за Рено, така и за другите големи автомобилни компании, дори тези, които имат състезанията като част от своето ДНК. Те не бива да се намесват прекалено много.“

„Това е толкова различно от една автомобилна компания, така че трябва просто да го оставите на експертите. Единствените прилики са: имате пет колела на автомобил и пет на състезателен автомобил – четири колела и волан – и това е всичко. Останалото е толкова различно.“

„Наричате ги автомобил, но развитието на технологиите е доста различно. Технологиите, които използвате в F1 са различни. Нивото на инженеринг, което се влага в тях, е различно. Нивото на образование на инженерите също е различно“, завърши Отмар Шафнауер.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Otmar Szafnauer (@otmarf1)