Начало WRC News Ожие обясни случилото се в рали Акрополис и отнесе глоба

Ожие обясни случилото се в рали Акрополис и отнесе глоба

347
0
Венсан Ланде и Себастиен Ожие
Венсан Ланде и Себастиен Ожие, снимка Тойота

Себастиен Ожие разкри причините за инцидента в последния етап на рали Акрополис. Пилотът на Тойота разкри, че проблем с гумите е довел до преобръщането. Междувременно Ожие беше глобен с 30 000 евро заради коментарите си в по-ранната фаза от ралито.

Ожие беше на път да финишира втори в рали Акрополис, 10-кръг от сезон 2024 в WRC. Осемкратният световен шампион даде най-добро време в първите два етапа за неделния ден. После той се включи в пауърстейджа, където се раздават бонус точките

Пилотът на Тойота претърпя инцидент няколко километра след началото на последния специален етап. Той се преобърна и загуби сигурно качване на подиума. Това позволи на всички пилоти, с изключение на Тиери Нювил, да минат едно място напред.

Ожие успя да поправи окачването на своята Тойота Ярис Rally1 в крайна сметка успя да закара автомобила до финиша. Така той спечели добави ценни точки към своя актив в борбата за световната титла. Според него, спукана гума е била причина за това преобръщане.

„Имаше камъни навсякъде и аз го знаех. Този, който ударих, бе място, където трябва да влезеш в просеката, която е пълна с камъни. Затова е въпрос на сантиметри дали ще уцелиш правилния момент или не“, сподели Ожие.

„В момента, в който разбрах, че имам спукана гума при следващото спиране, не предвидих нещата достатъчно. Това е доста високоскоростен участък. Не можах да натисна спирачките и не успях да се справя с управлението и в крайна сметка се преобърнах.“

„За щастие успях да оправя автомобила, защото не изглеждаше много добре. Едното колело беше почти откъснато и не бях сигурен, че мога да го оправя. Но в крайна сметка се получи и успях да възстановя каквото можах за отбора.“

„В края на краищата нямам проблем да поема отговорността за тази катастрофа след спуканата гума. Жалко е, че не успях да реагирам достатъчно бързо, да спра и да сменя тази гума“, добави пилотът на Тойота.

Ожие водеше през по-голямата част от първия ден на рали Акрополис. За съжаление, проблем с турбото го накара да загуби повече от минута и да се смъкне назад. Но с напредване на състезанието французинът се изкачи до втората позиция заради инцидентите на От Танак и Дани Сордо

Преобръщането в рали Акрополис коства на Ожие ценни точки в борбата за титлата. В момента състезателят на Тойота изостава с 38 точки от Нювил и 4 от Танак, който го измести от втората позиция.

„Досега положението не изглеждаше много добре и не върви в правилната посока, това е сигурно“, каза Ожие. „Това не е голям проблем за мен и беше нещо, което изскочи ей така. Казах си: „нека видим какво ще стане този уикенд“, който ще бъде уикенд, в който факторът късмет ще играе голяма роля.“

„Очевидно последните две състезания бяха трудни за отбора, особено в неделя, която в наши дни е решаваща. Това означава, че загубихме позиции и се поставихме в лоша позиция за шампионата. Направихме толкова много неща, които бяха близки до съвършенството, но това не се брои, тъй като ме финиширах добре и късметът не беше на моя страна“, каза още Ожие.

Осемкратният световен рали шампион беше глобен с 30 000 евро заради коментари, направени след петъчните минавания. Пилотът на Тойота беше крайно разочарован от голямото количество прах, който се намираше наоколо в паузите между стартиране на автомобилите от клас Rally1. Ожие не беше единственият състезател, който се оплакваше от този проблем. Затова организаторите въведоха четириминутни паузи.

„Неприятно е да се види, че спортът никога не се учи. Ние питаме, знаем, че ще имапрах. Има висящ прах. И те ни казват не. Какво имате в главата си? Нищо. Това е лудост“, заяви Ожие в края на първия етап.

В доклада на стюардите се посочва, че Ожие е обяснил коментарите си в „разгара на момента, тъй като те са били свързани с въпроса за безопасността.“ Освен това той се е извинил за избора си на думи, които не са били „адресирани конкретно към никого.“