От Танак поведе след края на петъчния ден на рали Япония. Пилотът на Хюндай се справи най-добре по коварните асфалтови пътища. Втори на около 21 сек. спрямо Танак е Елфин Еванс с Тойота, следван от Адриен Фурмо (М-Спорт Форд).
Meet your overnight leaders after Friday! 🤩#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/APuxpmTqc5
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 22, 2024
Рали Япония е последен 13-ти кръг от тазгодишната кампания в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда по асфалтовите пътища около Тойота Сити и префектура Айчи. Екипажите от отделните класове трябва да изминат общо 21 специални етапа с обща дължина от близо 303 км
Вчера се проведе първия специален етап на надпреварата. Най-бърз в него беше Фурмо, следван от Танак и Кацута. Днес започна същинската част от ралито. Екипажите от различните класове на WRC изминаха общо осем отсечки по асфалтовите пътища в Япония.
Day 2 let’s gooooooo 👊#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/cIS68omZcE
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 21, 2024
Нювил спечели втория специален етап. Пилотът на Хюндай се надяваше в неделя най-накрая да стане световен шампион. За нещастие, белгиецът се сблъска с проблеми с турбото. Това го принуди да се движи с много ниско темпо и да загуби много време спрямо Танак.
Тъй като днес нямаше сервиз по време на обедната почивка, Нювил и неговият навигатор Мартин Видеге бяха изправени пред изтощителната задача да се справят с автомобила в още пет асфалтови етапа. Двамата загубиха над седем минути и се сринаха до 15-о място в генералното класиране.
Надеждите на Нювил са да се представи много силно в събота и неделя, за да спечели достатъчно точки, които да му гарантират световната титла при пилотите.
„Определено беше трудно“, сподели Нювил. „Не мога да намеря положителни моменти от днешния ден. Когато автомобилът работеше, усещането беше добро. Това е единственото положително.“
Същевременно неговият съотборник и съперник за титлата От Танак летеше по асфалтовите пътища в рали Япония. Етонецът спечели два етапа и поддържаше добра скорост. В даден момент той беше притиснат от Еванс. В крайна сметка Танак успя да се откъсне на 20.9 сек. спрямо пилота на Тойота
„Етапите бяха доста добри“, каза Танак. „Има два етапа [утре], които познаваме, но един е чисто нов. Очаквам с нетърпение предстоящото предизвикателство.“
Третият пилот на Хюндай за този старт Андреас Микелсен се движеше на челна позиция в началната фаза на днешния ден. За съжаление, норвежецът катастрофира в петия етап и предизвика временно спиране, тъй като блокираше пътя.
SS5 ⚠️ @AMikkelsenRally has gone off the road after 12km.
Crew OK, but stage interrupted due to the blockage ✅
WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/L8yMQJlkln
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 22, 2024
Третото място остана за Фурмо. Французинът нямаше отговор на темпото на Танак и Еванс. Той все пак се възползва от проблемите на Такамото Кацута в нощните етапи и мина напред. Разликата между двата е само 0.1 сек.
Taka closes out Friday with this wild moment 😬#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/fHCfx5eblF
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 22, 2024
Пети и шести след края на втория ден на рали Япония са Себастиен Ожие (Тойота) и Грегоар Мюнстер от тима на М-Спорт Форд. В топ 10 влизат още представителите на WRC Николай Грязин със Ситроен, Сами Паяри с Тойота, Джошуа Маклиърън и Хироки Арай с Шкода. Бившият пилот от F1 Хейки Ковалайнен (Тойота) се движи 11-ти. Утре е предпоследния ден на рали Япония, в който екипажите от WRC ще изминат седем специални етапа.
Key moments from Day 2 – don’t miss it! 🫵#WRC | #RallyJapan 🇯🇵 pic.twitter.com/tHT3vsz2DO
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 22, 2024