Начало WRC News Танак остава начело в рали Япония, Нювил все по-близо до титлата

Танак остава начело в рали Япония, Нювил все по-близо до титлата

16
0
От Танак
От Танак, снимка Хюндай

От Танак остава начело в рали Япония. Състезателят на Хюндай контролираше събитията и през днешния ден и се доближава до победата. Втори и трети са Елфин Еванс и Себастиен Ожие от тима на Тойота. Същевременно съотборникът на Танак Тиери Нювил навакса част от изоставането си и се доближава до спечелване на титлата.

Рали Япония е последен 13-ти кръг от тазгодишната кампания в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда по асфалтовите пътища около Тойота Сити и префектура Айчи. Екипажите от отделните класове трябва да изминат общо 21 специални етапа с обща дължина от близо 303 км

Днес се проведоха общо 7 специални етапа от рали Япония 2024. Танак започна като лидер в надпреварата. Естонецът имаше много силно темпо по асфалтовите пътища в страната от Източна Азия. Единственият сериозен съперник на Танак беше Еванс. Британецът изоставаше на около 21 сек. спрямо върха. Нювил пък се сблъска с редица проблеми и изпадна извън топ 10.

Нювил често е наричан „почти шампионът“ в WRC. Сега той най-накрая е на път да се отърси от този етикет и да спечели първата си титла при пилотите в шампионата. Това е триумф, който ще бъде и първи за белгийски пилот в топ категорията WRC.

Днес Нювил имаше забележително възстановяване от 15-о до 7-о място само за седем етапа. Така той  и неговият съотборник Мартин Видеге спечелиха четири важни точки.

След проблема с турбокомпресора, който силно наруши петъчния ден, зашеметяващото завръщане позволи на Нювил да се нуждае само от още две точки утре, за да завърши успешно рали Япония. 36-годишният пилот е на крачка от това да прекъсне серията си от пет втори места и да затвърди позицията си на световен шампион.

„Трябва да сме доволни от днешното си представяне и от това, че успяхме да се върнем в топ 10, което не изглеждаше много реалистично тази сутрин“, заяви Нювил. „Очевидно утрешният ден може да бъде важен. Ще стискаме палци и ще се опитаме да се наспим добре.“

Междувременно Танак продължава да води в рали Япония. Естонецът няма големи шансовете за титлата, освен ако не се случи нещо непредвидено с Нювил. Той обаче може да помогне на Хюндай да стане шампион при производители

„Беше трудно, но особено във вторите минавания бяхме по-силни от Елфин“, каза Танак. „Бяхме на върха досега и ще продължим да бъдем на него. Шампионатът [на производителите] е голямата ни цел и искаме да я постигнем.“

Третото място е заето от Себастиен Ожие. Французинът загуби много време вчера заради спукани гуми. Днес той се възползва от грешките на съперниците си и е на път да завърши рали Япония с подиум.

Четвърти и пети преди финалния ден на рали Япония са Адриен Фурмо (М-Спорт Форд) и Такамото Кацута с Тойота. Двамата имаха проблеми и позволиха на Ожие да ги изпревари. Разликата между тримата обаче остава сравнително малка.

Шести и седми в ралито са Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд) и Тиери Нювил. В топ 10 влизат пилотът с български лиценз Николай Грязин (Ситроен), Сами Паяри с Тойота и Хироки Арай с Шкода. 11-ти продължава да е бившият пилот от F1 Хейки Ковалайнен с Тойота.