Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън: Имаше жълт флаг, изчезна след секунди, а ситуацията остана същата. Няма...

Макларън: Имаше жълт флаг, изчезна след секунди, а ситуацията остана същата. Няма пропорционалност в наказанията

2438
0
Ландо Норис, Макларън F1
снимка: Макларън

Екипът на Макларън прие наказанието на Ландо Норис за това, че не намали на двойни жълти знамена по време на Гран при на Катар, но постави под въпрос това дали санкцията бе пропорционална на нарушението. Самият Норис нямаше ясно обяснение и не бе сигурен какво се случи. Той каза, че наказанието е честно, тъй като правилото, че трябва да намалиш на жълти знамена е първото, което един пилот научава – още в картинга.

„Проверихме данните. Ландо остава на пълна газ. Трябва да кажа, че секторът стана жълт в момента, в който той влезе в тази част от пистата. Трябва да намали и е отговорност на пилота да види, че е в сектор с предупредителна сигнализация“, посочи шефът на Макларън в F1 Андреа Стела.

„Според мен е доста странно как жълтият флаг се появи и след това изчезна, но всъщност ситуацията в сектора остана същата. Имаше отломки на пистата. Първоначално бе решено, че това заслужава предупреждение, а няколко секунди по-късно то изчезна“, продължи ръководителят на Макларън в Гран при

„Мисля, че сме изгубили всякакво чувство за пропорционалност и усещане за специфичност при налагането на наказания. Да разгледаме конкретното провинение и нивото на опасност в ситуацията. Както и фактът, че жълтият флаг бе премахнат и след това да отсъдим въз основа на тези елементи пропорционално и конкретно. Вместо това се хвърля едно око на правилник, върху който вероятно има пръст прах и се прилага без никакво усещане за критически подход. Затова мисля, че ФИА може да се справи по-добре“, добави шефът на Макларън.

До момента няма коментар от страна на ФИА относно многобройните наказания, наложени по време на Гран при на Катар, както и липсата на действия в продължение на близо 10 минути след падането на огледало от болида на Алекс Албон (Уилямс). Снощи в пресцентъра на пистата Лосаил бе съобщено, че федерацията ще даде по-подробни разяснения за някои санкции и за работата на рейс контрола. Малко по-късно бе оповестено, че това ще се забави „евентуално“ до днес. Последното съобщение бе посрещнато с доста бурен смях от останалите до по-късно представители на медиите.

През последните 14 години пък има само три случая на пилоти, които не са намалили на двойни жълти знамена по време на състезания, отбеляза racefans.net

Кими Райконен получи 10 секунди за точно това провинение по време на Гран при на Белгия през 2017 г. През сезон 2021 след Гран при на Австрия 8 пилоти бяха разследвани за неспазването на двойни жълти знамена. Двама от тях бяха намерени за виновни и санкционирани – Никита Мазепин и Николас Латифи. Наказанията им бяха също по 10 секунди, но поради невъзможност да бъдат изпълнени, тъй като бяха наложени след финала, бяха превърнати в 30 секунди добавено време. Това са само ситуациите от състезания. В други сесии, включително квалификации, има още случаи.

Пропуск да се намали скоростта на двойни жълти знамена в квалификация носи наказание преместване назад на грида. Това се случи с Макс Верстапен в Катар през 2021 г. Пиер Гасли спря на пистата, пилотът на Ред Бул не намали и отнесе санкция. От тима на нидерландеца обясниха пред стюардите, че предупредителният сигнал е бил изключен при преминаването на Верстапен. Отговорът бе, че пилотът е длъжен да наблюдава условията на трасето и да реагира. Макс каза, че е знаел за спрелия Гасли. Наказанието му бе 5 места назад на грида.

През 2020 г. пак в Австрия имаше ситуация с Люис Хамилтън, който бе разследван след квалификацията за неспазване на единичен жълт флаг. Първоначално стюардите решиха да не го наказват. Обяснението бе, че при преминаването на Хамилтън имало показани едновременно жълт флаг и зелена сигнализация. След това от Ред Бул протестираха, случаят бе преразгледан и британският пилот получи 3 места назад на грида.