Начало Дакар Рали Дакар 2025: Ал-Раджи най-бърз в четвъртата отсечка, проблеми за Ал-Атия

Рали Дакар 2025: Ал-Раджи най-бърз в четвъртата отсечка, проблеми за Ал-Атия

282
0
Язид Ал-Раджи
Язид Ал-Раджи, снимка A.S.O./A.Vincent/DPPI

Язид Ал-Раджи беше най-бърз в четвъртата отсечка от тазгодишното издание на рали Дакар. Пилотът на Overdrive Тойота записа време за 4 часа, 26 мин. и 40 сек. Втори и трети финишираха Хенк Латеган и Хуан Крус Якопини също с машини на Тойота. Междувременно Насер Ал-Атия се сблъска с проблеми и загуби повече от половин час през днешния ден.

Рали Дакар е откриващ кръг за сезон 2025 в световния рали рейд шампионат на ФИА и ФИМ (W2RC). Състезанието се провежда на територията на Саудитска Арабия. Тази година маршрутът е сериозно променен спрямо изданието през 2024 г. Всички екипажи в рали Дакар 2025 трябва да изминат 12 специални етапа и 1 „хроноетап“, разделен на 2 части. Той се проведе в неделя и понеделник

Вчера се проведе третия специален етап от рали Дакар 2025. Победител в него стана Сауд Вариава с Тойота. 20-годишният южноафриканец стана най-младият победител в топ категорията при автомобилите. Втори финишира Сет Кинтеро също с Тойота. Себастиен Льоб (Дачия) катастрофира, но успя да стигне до етапа. Французинът обаче беше принуден да се оттегли заради сериозните поражения в своя автомобил. От Дачия решиха да обжалват, но не се знае дали това щеше да окаже някакъв ефект.

Днес се проведе четвъртата отсечка от рали Дакар 2025. Тя беше с дължина от 415 състезателни километра от Ал Хенакия до Ал’Ула. Екипажите отново щяха да се сблъскат с много пясък, дюни, камъни и още други изненадани, които дебнеха по пътя.

Днешният ден определено принадлежеше на Ал-Раджи. Представителят на Саудитска Арабия водеше през по-голямата част от етапа. Целта на Ал-Раджи е да навакса загубеното време в първия ден, както и във вчерашния специален етап. В същото време Ал-Атия спука гума на километър 97. Катарецът остана единственият претендент за победата на Дачия след отпадането на Льоб. В челото бяха още Латеган, Прайс и Екстрьом.

Проблемите за Ал-Атия продължиха с напредване на етап №4 от рали Дакар 2025. Катарецът отново спря, за да да отстрани поражения по своята Дачия. Заедно с него беше навигаторът му Едуард Булаже, както и този на Кристина Гутиерес Пабло Морено. Отпред Ал-Раджи продължаваше да води пред Латеган и Марчело Гасталди.

Ал-Раджи в крайна сметка грабна победата в днешния специален етап на рали Дакар 2025. Саудитецът намали изоставането си спрямо челото и продължава да бъде претендент за победата в домашната си надпревара. Втори и трети в етапа Латеган и Якопини също с машини на Тойота. По този начин японският производител окупира първите три места в класирането и се превръща в най-сериозния претендент за победата

Четвърти и пети в днешния етап от рали Дакар 2025 се класираха Мартин Прокоп с частен Форд и Денис Кротов с Мини. Челната десетка беше допълнена от Мичел Гътри (Форд), Марсело Гасталди (Century), Матиас Екстрьом (Форд) и Брайън Барагванат (Century). Шведът спука гума, но я смени за рекордно кратко време и продължи да натиска. Във временното класиране Латеган води пред Ал-Раджи, Екстрьом, Матю Серадори и Лукаш Мораеш. След днешните проблеми Ал-Атия се смъкна до седмото място, като пред него се нареди и Мичел Гътри също с Форд.

Денят беше изключително тежък за Тоби Прайс и неговият навигатор Сам Съндърланд, които карат за Overdrive Тойота. Двамата многократни победители в класа на мотоциклетите спукаха три гуми. След това получиха технически проблем и изчакаха асистенция от спасителния камион. Преди началото на етапа Прайс и Съндърланд се движеха в топ 10.

При моторите най-бърз отново беше Даниел Сандърс. Пилотът на КТМ успя да се върне в челото след проблемите с навигацията в третия специален етап. Втори на само 15 сек. финишира Тоша Шарейна с Хонда. Трети остана Хосе Игнасио Корнехо от тима на Hero, следван от Адриен Ван Беверен с Хонда и Руи Гонсалвеш с Шерко. Шести остана Тобиас Епстер с КТМ, следван от Брадли Кокс също с КТМ, Лоренцо Сантолино с Шерко, Пабло Кентания и Ромейн Дюмонтие с машини на Хонда. Извън топ 10 остана световният шампион Рос Бранч с Hero, който загуби време и беше наказан заради превишаване на скоростта в дадена зона. В общото класиране Сандърс води пред Шарейна и Бранч.

При камионите най-доброто време записа Мартин Мачик с Ивеко. Чешкият пилот е все по-близо до победата в рали Дакар 2025. Зад него се наредиха Мичел ван ден Бринк, Кийс Куулън и Вайдотас Жала също с Ивеко, както и Мартин Солтис с Татра. Денят беше доста труден за Алейш Лопрайс. Състезателят на Прага даде девето време и загуби повече от 40 мин. спрямо Мачик. В общото класиране Мачик води пред Лопрайс, Жала, Мичел ван ден Бринк и Солтис.