Форд са непобедени във WRC на чакъл от септември миналата година с успехи в Австралия и Великобритания. В Швеция настилката не бе точно такава и се караше на лед и сняг, но там Фиести-те бяха неудържими.
От минус 15 градуса обаче, световният шампионат отива на около 30 над нулата и жегата изобщо не е за пренебрегване по изключително прашните отсечки. В колите става наистина горещо, а топлината натоварва сериозно двигателите и трансмисиите.
Отборът се подготвяше с помощта на инженерите от техническия център Дънтън във Великобритания, за да пресъздаде възможно най-добре тези условия. Яри-Мати Латвала направи близо 500 км тестове до Малага в Испания и сподели, че през първия от двата дни тренировки ситуацията там е била толкова близка до тези в Мексико, колкото е възможно по това време на годината в Европа.
– Настилката бе същата, а температурата – около 24 градуса, тоест положението бе идеално – продължи 26-годишният финландец, който има две трети места от пет старта в Мексико. – Отне ми малко време да се аклиматизирам, тъй като не бях карал на сух чакъл от известно време. Направихме три участъка от по 54 км – перфектна подготовка за 51-километровия етап през последния ден на ралито.
Според Латвала пътищата в Мексико не са сред най-трудните за сезона, но не са и от лесните. Той спомена например, че едно от препятствията (освен камъните) са пресичащи трасето дренажни тръби.
– Във всеки старт е важно да държиш автомобила на чистата състезателна линия, но в Мексико това е дори още по-значимо, тъй като там разполагаме с по-ниска от обичайната мощност – продължи финландецът. – Една грешка, едно пързаляне настрани и загубата на време е сериозна, защото ускорението не е толкова бързо, колкото по принцип в другите надпревари. Освен това означава, че може да си на погрешна скорост за определен завой. При преминаването на трасето може да си отбелязал кривата като за четвърта предавка, а в състезанието да е само за трета – каза още той.