Начало Рали Даниел Елена: Съмнявам се Льоб да се пробва като навигатор

Даниел Елена: Съмнявам се Льоб да се пробва като навигатор

103
0
рали Испания,Себастиен Льоб

Даниел Елена е най-успешният навигатор в световния рали шампионат, както и най-успешният навигатор в рали Монте Карло. Ко-пилотът на Себастиен Льоб е печелил осем пъти титлата в първенството и шест пъти легендарната надпревара. Той обаче е уникален и по редица други причини.

Първо – за Елена рали Монте Карло бе домашно събитие, а освен това и три пъти е карал в надпреварата: два пъти в края на 90-те години на ХХ век и миналата година, когато събитието бе част от IRC. Завърши 52-ри, но това си е чудесно класиране за навигатор. Освен това няма намерение да сменя Льоб зад волана, но има какво да сподели за работата си.

– Даниел, кое е по-добре – каране или навигиране?

– Според мен аз съм по-добър в навигирането. Определено се надявам да е така! Но да карам в домашното си състезание означаваше много за мен, гордея се с корените си и фантастично да направиш нещо специално пред родните фенове. Ако трябва да избирам обаче, със сигурност навигиране.

– По-голямо забавление ли е?

– За мен е нещо наистина сериозно, защото това ми е работата. Хубавото нещо на карането е, че няма значение дали го правя добре или не. Правя го в свободното си време. На професионално ниво на мен се разчита за други неща, при това разчитат да ги свърша като хората.

– Смяташ ли, че Льоб би се пробвал като ко-пилот? Ей така, за забавление?

– Съмнявам се. Наистина бих се изненадал. Или поне не, ако аз съм зад волана! Последния път дори не го попитах дали не иска да ми е навигатор.

– Кога за първи път опита да караш?

– Карах в рали Монте Карло много преди да участвам като навигатор в надпреварата. За първи път през 1997 г., когато участвах в Принц Албер Челъндж – това бе част от участието на аматьорите. Следващата година изкарах цялото състезание с едно малко Пежо 106. Беше адски бавно на качванията и доста бързо при спусканията.

– А какъв е първият спомен от кариерата ти на пилот?

– В началото с Пежо имахме гараж в сервизния парк, в който се влизаше по една рампа. За съжаление нещо съм се разсеял, защото паднах с колата от рампата и потроших ауспусите. Това вероятно ме е убедило да се пробвам на седалката от другата страна.