Начало Рали Латвала: За момент се концентрирах само върху леда и сбърках

Латвала: За момент се концентрирах само върху леда и сбърках

80
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала пое вината за отпадането си от рали Монте Карло, в което водеше с повече от половин минута пред осемкратния световен шампион Себастиен Льоб (Ситроен).

Надпреварата е първи кръг за 2012 г. и финландецът излетя напред след страхотен избор на гуми във втората скоростна отсечка. Привечер обаче се обърна в четвъртия, последен за деня етап и тъй като в тази конкретна надпревара няма суперрали, състезанието приключи за него.

По-рано през деня във Форд взеха смело решение да сложат предна лява и задна дясна снежни гуми на Фиеста-та на 26-годишния пилот. Другите две бяха сликове, а комбинацията се отказа перфектна за 30,48-километровата отсечка. Яри-Мати бе с 52,7 секунди по-бърз от Льоб и оглави временното генерално подреждане.

Виждал съм пилоти с подобен избор по отношение на гумите преди и помислихме, че рискът може да си струва. Бях малко притеснен след първата отсечка, тъй като изглеждаше като че ли може да загубим доста време. Условията във втората обаче бяха такива, че изведнъж се оказахме много по-бързи от всички останали. Аз наистина не бях съвсем сигурен, но Петер [Солберг] бе правил нещо такова в Германия миналата година и каза, ще се проработи. Така стана и имах възможност да поема някои рискове – обясни Латвала.

Шефът на Форд във WRC Малкълм Уилсън обаче нареди на Солберг да сложи сликове на колата си. Впоследствие призна, че норвежецът можеше да е по-напред в класирането, ако бе приложил варианта на Яри-Мати и при него.

Що се отнася до катастрофата, то Латвала бе категоричен – причината е човешка грешка, при това негова.

10 километра след началото на отсечката пътят вече не беше сух, имаше част, покрита с лед. На един бърз десен завой, стесняващ се с 90 градуса, се концентрирах единствено върху леда, а не върху бележките. Не се движех прекалено бързо в онзи момент и опитах да върна колата в пътя, но тя продължи да се пързаля настрани. Толкова исках да се боря за победата, но точно там сбърках – заяви пилотът.

Финландецът мислел, че ще спечели време в този участък от скоростната отсечка, тъй като точно там бе бърз вчера сутринта.

Натиснах прекалено твърдо, а в такива условия е лесно да допуснеш грешка. Всичко вървеше чудесно и затова толкова страдам. Сета трябва да мислим за шампионата. Има още 12 ралита, в които ще имаме шанса отново да се борим за победи – каза още Латвала.