Начало Рали Льоб начело след три отсечки през първия ден в Испания

Льоб начело след три отсечки през първия ден в Испания

48
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб (Ситроен) оглавява временното генерално класиране в рали Испания, предпоследен кръг от световния рали шампионат за 2011 г. Седмкратният носител на короната в сериите е на 5,3 секунди пред Яри-Мати Латвала (Форд).

Трети и четвърти са съответно съотборникът му Себастиен Ожие (на 11,9 сек) и Мико Хирвонен с втората Фиеста RS WRC (на 36,5 сек).

Първият ден от надпреварата се състои от общо шест изпитания за скорост – три, които се изминават по два пъти. Първото от тях (с дължина 25,74 км) се оказа най-голямото предизвикателство не толкова заради настилката (чакъл), колкото заради  прахоляка по трасето.

Много е хлъзгаво. Не знам какво е след мен, дали въобще отсечката е по-чиста, но моето прилепяне почти липсваше – коментира Льоб, след като финишира в отсечката.

Реакциите на колегите му се оказаха още по-остри. Хирвонен бе категоричен, че видимостта е ужасна и призна, че дори е излетял на един от завоите, но за щастие колата останала невредима.

Наложи се няколко пъти да намаляваме. Льоб е в най-изгодна позиция от тази гледна точка – допълни съотборника си Латвала.

Яри-Мати бе с второ време след шампиона, докато най-бързият от шейкдауна Петер Солберг спря в етапа с предполагаем проблем на предно ляво колело.

Вторият етап за деня бе много дълъг – 35,94 км, при това с променяща се по характер настилка. Видимостта обаче бе значително по-добра благодарение на вятъра. В този етап Латвала на няколко пъти излита от трасето и дори удари бариера, при което задната част на Форд-а му бе с няколко повреди на финала, но нищо фатално не се случи. Най-бърз се оказа Ожие, следван от Льоб и Яри-Мати.

В последния преди обедния сервиз етап предизвикателство бяха множеството камъни покрай трасето. Не те обаче бяха причина за отпадането на Кими Райконен. Световният шампион във Формула 1 за 2007 г. спря с повреда в двигателя на своя частен Ситроен.