Начало Рали Европейският шампион Лука Росети печели рали България

Европейският шампион Лука Росети печели рали България

161
0
2011,Лука Росети,рали България

Лука Росети с Фиат Абарт Гранде Пунто S2000 спечели рали България. Втори на 7.2 сек.остана Петър Гьошев с Пежо 207 S2000, който беше измесен от лидерската позиция в предпоследния етап. Трети остава другия италианец Лука Бети също с Peugeot 207 S2000.

Българинът поведе още от самото началото на състезанието и запази лидерската си позиция до последните две отсечки. Той започна неделния ден с аванс от 6.6 сек. пред Лука Бети и 11.7 спрямо Росети, но европейският шампион беше по-бърз от българина в последните четири етапа.

До заключителните две отсечки той съкрати пасива си до едва 3.2 сек., а с второто минаване на „Мухово“ го превърна в преднина от 3.4 сек. В „Славовица“ Росети дръпна с още толкова пред Гьошев и в крайна сметка със 7.2 сек. аванс стана 18-ият италианец, спечелил рали „България“.

Само трима пилоти са печелили рали България: Илия Чубриков (1971 г.), Димитър Илиев (2007) и Крум Дончев (2008). Гьошев имаше шанса да бъде четвъртият, но не удържа пред натиска на Росети.

Димитър Илиев с Skoda Fabia S2000 беше най-бързият пилот в ралито и доминираше напълно със седем от десет възможни етапни победи. Пилотът на „Виваком рали тим“ спука гума едва във втората съботна отсечка, което го забави с 3 минути и той потъна в класирането. Веднага след това той наложи непосилно за своите конкуренти темпо и си проби път до петото място, като покри цели 1:10 мин. от огромния си пасив.

До последно Илиев се бори за четвъртата позиция с Ясен Попов и неговия Mitsubishi Lancer Evo 9 R4. Пилотът на „Мтел рали тим“ изневери на атрактивния си стил, заложи на стегнато каране и след събота се движеше на 1:17 мин. пред своя преследвач. Със силното си темпо Илиев стопи разликата до едва 7.2 сек., но това не се оказа достатъчно и той остана пети.

Шести в крайното подреждане се нареди Игнат Исаев, който изкара първото си състезане с автомобил Super 2000 с нает от италиански отбор Peugeot 207 S2000. Зад него се нареди националният шампион Крум Дончев, също с автомобил на френския
производител. Подобно на Илиев и той спука гума в SS2, а след това загуби още време при второто минаване на „Сестримо“ и нямаше възможност да се бори с Исаев.

В последните етапи победителят в рали „България“ от 2008 г. все пак изпревари чеха Антонин Тлустяк (Skoda Fabia S2000) и зае осмата позиция. Първата десетка допълниха поляците Мачией Ржежник и Сжимон Рута с последните два „супера“ Peugeot 207 S2000, като в нито един момент от състезанието не показаха особени заложби за по-предно класиране.

Веднага зад тях финишира Тодор Славов с Renault Clio R3. Пилотът на „Булбет рали тим“ беше сред шестимата състезатели, спукали гуми във втората отсечка, а след това и получи наказание от 20 секунди, но завърши състезанието като победител в Европейския шампионат при автомобилите с един двигателен мост.

Официални резултати

Изказвания на пресконференцията:

Лука Росети (Fiat Abarth Grande Punto S2000):
Беше много приятно рали за нас. След първото минаване по етапите в събота смятахме, че ще ни бъде много трудно да завършим на подиума. Вечерта обаче разбрахме, че това е възможно и решихме да се борим за победата. Не съм изненадан от скоростта на българските пилоти. Предварително разучих резултатите им и знаех, че ще са бързи и ще ни бъде трудно. Така и стана – Илиев, Гьошев, Попов и Дончев бяха много бързи. Вярно е, че Дончев и Илиев нямаха късмет. Взехме важна победа за Европейския шампионат, но досега са минали само четири състезания и ни остават още толкова. Затова ще трябва отново да натискаме. Посвещаваме победата си на нашия приятел Флавио Гулиелмини, който загина в катастрофа по време на състезанието в България през 2009 г.

Петър Гьошев (Peugeot 207 S2000):
Разбрахме, че ще е много трудно още на шейкдауна, когато автомобилът не стоеше на пътя както искахме. Водехме в 8 от първите 10 етапа и вече виждахме победата много близо. Смятам, че не бяхме достатъчно добре подготвени за нея. Загубихме, защото ни липсват достатъчно състезателни километри с този автомобил. Все пак се радвам, че се борихме с двукратния и настоящ европейски шампион. Победата много ни помага в битката за класирането в националния шампионат. Вече сме на 17 точки зад Димитър Илиев, но показаната от него скорост ни притеснява.

Лука Бети (Peugeot 207 S2000):
Днес опитах да дам най-доброто от себе си и да се боря за победата. Но след първите минавания по отсечките нещо не беше наред с автомобила. А може би с мен или със записките. Затова не успяхме да се включим в битката за крайния успех. Нещо при нас не беше перфектно и когато се бориш със силни пилоти като Лука (Росети) и Петър Гьошев не е толкова лесно. Българските състезатели бяха много силни и свършиха добра работа, но Илиев и Дончев нямаха късмет. Моите поздравления към всички тях. Подиумът ни е в памет на Флавио.

Други изказвания:

Димитър Илиев: Чувствам се морален победител в тази надпревара. Съжалявам, че спукахме гума. В състезанието не е важна само скоростта, трябва и малко късмет.

Крум Дончев: Завършихме успешно рали България след доста трудни два състезателни дни. Вчера спукахме гума и логично натрупахме закъснение. В резултат през днешния ден това, което трябваше да направим, бе да се изкачим, колкото обстоятелства ни позволяват, напред в генералното класиране. В крайна сметка успяхме да се придвижим с три позиции нагоре.