Себастиен Льоб (Ситроен) продължава да оглавява генералното класиране на рали Италия 2011 и след края на втория ден. Същевременно изостаналият колосално в ден 1 пилот на Форд Яри-Мати Латвала бе най-бърз в 5 от общо 6 етапа.
На втора и трета позиция след Льоб във временното генерално класиране са Мико Хирвонен от Форд (+28,3 сек.) и другият състезател на Ситроен Себастиен Ожие (+34,6 сек.).
През този втори ден на надпреварата екипажите трябваше да изминат 3 отсечки по два пъти. Още по време на началната – SS9 Латвала бе най-бърз. Той стартираше от 8-а позиция и това до известна степен му даде шанс да се справя по-добре от колегите си, които чистеха пътя пред него. Вчера той бе класиран на 45 позиция, след като още сутринта катастрофира заради грешно указание на навигатора си, а после имаше проблеми с управление на автомобила си Форд Фиеста RS WRC и с окачването. Така през втория ден финландецът започна атака.
Същинският лидер в генералното класиране Льоб запази позицията си, въпреки че в началния за ден 2 SS9 даде едва 6-и резултат. Но това бе абсолютно обеснимо, като се има предвид, че стартираше първи и обясни, че на места пътя е ужасно хлъзгав. Все пак преднината на французина в генералното пред втория Петер Солберг (Ситроен DS3 WRC) спадна на 26 сек.
Себастиен Ожие бе втори в отсечката и успя да изпревари Мико Хирвонен в генералното, заемайки третата позиция.
В SS10 Латвала отново бе най-бърз, следваха го Ожие и Хирвонен.С резултат си Ожие намали разликата между себе си и втория за момента в генралното Солберг само на 1,9 сек. За този развой помогна и фактът, че норвежецът спука предна дясна гума в отсечката.
Латвала, Хирвонен и Андерсон записаха топ 3 времената в SS11. Така Мико от 4-и в генералното се придвижи до 2-ата позиция.
Крис Мийк от екипа на Мини пък не стартира в етапа заради воден теч, появил се в автомобила му Мини Джон Купър Уъркс WRC още по време на предходната отсечка. За разлика от него съотборникът му Дани Сордо нямаше сериозни проблеми и продължава да се движи 6-и в генералното класиране.
SS12 бе единственият етап през ден 2, в който Латвала не даде най-бързо време. Спечели го пилотът на Ситроен Ожие, а финландецът остана след него. В резултат Себастиен задмина в генералното Солберг и вече е 3-и. По-късно 27-годишният французин обясни, че успехът му не е случаен – след вчерашния ден механиците му са работили допълнително по баланса на неговия DS3 WRC и това определено дава резултат.
Последните два етапа SS13 и SS14 бяха спечелени отново от Латвала, който с днешното си представяне успя да се придвижи от 45 до 26 позиция в генералното. Все пак финландецът няма шанс за сериозно постижение в тазгодишното рали Италия, тъй като е на повече от 34 минути разлика от лидера Льоб.
Утре първото място ще се решава между четирима основни претенденти: Льоб, Хирвонен, Ожие и Солберг. Все пак Льоб изпълни задачата си за днес и успя да удържи съперниците си на повече от 20 сек. разлика. Така той има реални шансове да победи в рали Италия 2011, от което остава само ден или по-точно 4 скоростни отсечки.