Начало Рали Хюндай с по-меко окачване на автомобила за рали Швеция

Хюндай с по-меко окачване на автомобила за рали Швеция

33
0

Със специално по-меко окачване ще бъде автомобила на Хюндай i20 Coupe за предстоящото рали Швеция, 2-и кръг от шампионата на WRC. Колата показа впечатляващо темпо в първия кръг от сезона в Монте Карло, като Тиери Нювил можеше да спечели победата, ако не бе допуснал грешка в края на съботния ден.

Пилотите на Хюндай бяха най-бърз в общо 7 отсечки и затова амбициите на тима са отново да се бори за победата по снежните етапи на Швеция и Норвегия. Освен промененото окачване, по автомобила трябва да се направят промени и по въздушните филтри, които изискват допълнителна защита заради вероятността по тях да се натрупа сняг при преминаването на колите по отсечките.

„Това рали е като зимна страна на чудесата, коментира Хейдън Падън, който в Монте Карло отпадна още в първата отсечка след инцидент. – То е едно от любимите ми. Много е бързо и има много скокове. Усещането да караш на сняг и да използваш снежните преспи е като никое друго.”

За Падън и останалите пилоти в първенството ще бъде по-трудно тази година, тъй като заради по-голямата мощност на двигателите се очаква шиповете на гумите да се износват по-бързо. Което означава, че те трябва да са по-прецизни и по-внимателни в атаките си.

„Швеция е уникално събитие, заяви друг от пилотите на тима Тиери Нювил, който през 2015 г. завърши втори. – Това е единственото състезание, където колите са с истински гуми с шипове за сняг. Много опит е нужен да се справиш с предизвикателството. Състезавайки се много път тук и с постигането на няколко добри резултати, съм уверен за предстоящото рали.”

Дани Сордо ще е третият пилот на Хюндай в това състезание, като и трите екипажа направиха солидна подготовка от тестове за ралито в отминалите дни. Условията бяха перфектни с много сняг, като имаше само няколко прекъсвания на изпитанията. През тази година ралито включва 18 отсечки или 331.74 състезателни километра, като един от етапите Hof-Finnskog е напълно нов.