Себастиен Льоб оглавява временното генерално класиране на стартиралото тази сутрин рали Испания. Изминаха началните три скоростни отсечки като в две от тях именно пилотът на Ситроен постигна най-бързите резултати. Впоследствие екипажите се отправиха за обеден сервиз, а в обащата таблица французинът е следван от Себастиен Ожие (на 11,9 сек) и Яри-Мати Латвала (на 13,1 сек.).
Рали Испания започна официално вчера вечерта с пищна церемония на пристанището в град Салоу. Същинската надпревара бе отложена до тази сутрин с първото от общо две предвидени за деня преминавания на три етапа. Началният и последният са на смесен тип повърхност, т.е. и макадам и асфалт, а вторият е изцяло макадамов.
Преди началото на рали Испания Льоб се притесняваше, че тъй като стартира пръв на макадам, ще изостане доста. Още след първия етап обаче прогнозите му не се оправдаха. Новият световен шампион бе по-бърз от втория в 34-километроия етап Латвала с 2,7 сек. Той сподели, че е доста влажно и може би това до известна степен е компенсирало евентуално изоставане.
Латвала пък се оплака, че на старта двигателят му е изгаснал, имало е буци пръст в асфалтовите участъци и освен това не е могъл да намери точен ритъм и въпреки всичко резултатът не е толкова лош.
По-нататък се наредиха Ожие, Хирвонен, Сордо и Солберг, които до един се оплакаха от липсата на достатъчно сцепление. Себастиен направо обяви, че настройките му са сгрешени и трябва да говори с инженерния си екип.
По време на отсечката Федерико Вилягра се забави заради удар в крайпътна скала, но все пак продължава в надпреварата.
SS2 бе етапът на Солберг. 14-километров, той бе изцяло на чакъл и норвежецът финишира с 1,2 сек. преднина пред втория Сордо. В генералното Солберг остана 6-и на 18,5 сек. от лидера Льоб, който тук записа трети резултат.
Ожие пък имаше невероятен късмет. При летящия финал на отсечката колата му поднесе и той помете табелка, показваща времената на състезателите, но всичко приключи благополучно.
На SS3 и смесената повърхност Льоб отново остана без конкуренция, следван от Ожие (на 1,2 сек.) и Солберг на (5,3 сек.).
След края на етапа временното класиране се води от Льоб, а след това се нареждат: Ожие, Латвала, Солберг, Хирвонен и Сордо.
Следва 30-минутен обеден сервиз, след който екипажите ще се отправят за повторното преминаване на същите три отсечки.
Довечера те ще приключат с 75-минутен сервиз, по време на които механиците трябва да сменят изцяло макадамовите настройки на колите с такива, подходящи за асфалт. Причината е, че през втория и третия ден на рали Испания отсечките ще са изцяло на асфалт.