Финландецът Юхо Ханинен с Шкода Фабия S2000 спечели доста драматичното рали Сардиния, което завърши днес.
Ханинен се движеше в челото през цялото рали и в крайна сметка успя да финишира с комфортна времева разлика спрямо втория и да увеличи солидната си преднина в генералното класиране.
Втори финишира италианският ас Паоло Андреучи с Пежо 207 S2000. Той започна деня като лидер, но още в първата отсечка изостана с доста заради прекалено меко настроеното окачване на автомобила му.
Последното място на подиума бе заето от другия пилот на заводския отбор на Шкода – Ян Копецки. След спукана гума в началото на първия ден, шансовете му за победа доста намаляха и през повечето време той се движеше на над половин минута дистанция от лидера.
Настоящият шампион Крис Мийк претърпя истинска катастрофа, след като записа поредното си отпадане този сезон. По време на десетата отсечка той изпусна един ляв завой около 4 км преди финала и преобърна колата си. Така в момента той е четвърти в генералното класиране с 15 точки, докато лидерът Ханинен има 42.
Това естествено бе добра новина за пилотите зад него, един от които бе белгиецът Тиери Нювил с Пежо 207 S2000 на Кронос Рейсинг. Той завърши ралито на четвърта позиция, което бе истински успех за него.
На пета позиция се класира Бруно Магалеш с Пежо 207 S2000, който освен че имаше технически проблеми вчера, получи и наказание за закъснение при излизането от сервизния парк.
Тиму Арминен със Субару Импреза WRX STI взе победата в Група N с шестото си място в генералното класиране, като с този резултат финландецът успя да спечели и титлата в италианския макадамов рали шампионат. Неговата задача бе улеснена драстично, когато конкурентът му за победата в Гупа N в Сардиния – Пер-Гунар Андерсон, получи проблем в скоростната кутия на своето Митсубиши в десетата отсечка и отпадна от ралито.