158,82 км състезателна дистанция изминаха пилотите от световния рали шампионат през втория на надпреварата в Мексико, като Себастиен Льоб (Ситроен) се откъсна на 55,5 сек. Зад него се разрази сериозна битка за втората позиция, като съботата приключи с минипобеда на Петер Солберг, надделял над Себастиен Ожие (и двамата също със Ситроен). И докато Льоб взе осем от деветте скоростни отсечки, съперниците от Форд така и не намериха начин да спрат офанзивата на съперниците си с френски коли.
Денят не мина и без драми. В първия етап (и най-дълга – 29,90 км) първо Дани Сордо удари неустановен предмет на пътя и потроши своя С4. 2 км преди финала. След това Матю Уилсън (Форд) изпусна завой и не успя да потегли заради три колела във въздуха. Накрая Кен Блок счупи окачване след удар.
Междувременно Яри-Мати Латвала и Мико Хирвонен се чудеха какво да направят, за да намали разликата със Ситроен-ите и следобед втвърди окачването на своя Форд. Това бе подействало за Хенинг Солберг (Стобарт Форд) (чиято кола е още от 2008 г.). До момента те нямат нито една спечелена отсечка и целият тим не е съвсем наясно защо не върви по чакълестите отсечки около Леон.
В последния ден от състезанието на пилотите им предстоят само три етапа, след като организаторите отмениха 20-а – Саус Секо. Единствената напълно нова отсечка им се стори прекалено опасна с оглед очаквания брой зрители по трасето.