Начало Рали Льоб самотен на върха в Кипър

Льоб самотен на върха в Кипър

43
0

Себастиен Льоб за пореден път доказа, че няма конкуренция в световния рали шампионат и успя да спечели убедително първия ден от рали Кипър с повече от минута преднина пред Мико Хирвонен.
Независомо от това, че сутринта бе сухо, а следобед морко, пилотите на Ситроен потвърдиха доброто представяне оставено още на шейкдауна. Льоб спечели 5 от шестте етапа в петък и завърши деня с преднина от 41,8 сек пред колегата си Дани Сордо, спечелил последния останал етап. Мико Хирвонен от своя страна изостана с повече от минута спрямо водача Льоб. Французинът показа прекрасно усещане за гумите след като преди обеда заложи на използвани гуми. Освен това той минимизира износването и монтира резервните гуми на задната си ос във втория етап, а в третия пък ги премести на предната ос.
“Това, че излязох първи на пистата означаваше, че мога да се възползвам от изчистените линии на трасето”, заяви Льоб след първия ден. “Опитах се да спечеля колкото се може повече време в тази първа половина от деня, преди да се качим на макадама. Там не бяхме толкова бързи колкото на асфалта, но въпреки това моят С4 бе прекрасен за каране. Преднината ми пред Мико е по-голяма от очакваното, но съм сигурен, че той няма да се откаже от борбата и да ми предостави победата.”
Колегата му Сордо пък се съсредоточи върху представянето на гумите:
“Сутринта протече добре за нас и във втория и третия етап имахме повече грип от очакваното. В края на деня нещата вече не стояха толкова добре за нас, защото трябваше да пазим гумите, но въпреки това успяхме да извоюваме добра преднина.
Хирвонен от своя страна бе изненадан от голямото си изоставане най-вече в предиобеда. “Сутринта бе много тежка за нас, защото нивото на сцепление се променяше непрекъснато”, заяви финландецът в края на петъчния ден. “Дори когато трасето бе сухо, то бе прекалено прашно и това ни караше да нямаме доверие в нивото на сцепление. В последния етап гумите изглеждаха на лимита и ние карахме доста предпазливо. В крайна сметка се оказа, че всичко е на ред, просто трябваше да съм свикнал с чувството на гумите за макадам използвани на асфалт. Следобед бе по-добре, въпреки че отново бе трудно да намерим ритъм. Надявам се утре да вали, за да можем да превърнем позицията си в предимство.”
За разлика от Норвегия Латвала успяваше да спазва скоростта на съотборника си и завърши деня с изоставане на 8,1 сек от Хирвонен на четвърта позиция. На пето място след първия ден пък се нареди Петер Солберг, който още след края на първия ден изостана с почти 2:30 мин. Той успя да спечели преднина от 24 секунди пред Себастиен Ожие, каращ за младежкия тим на Ситроен. Французинът пък успя да се наложи над Евгени Новиков. На осмо място пък завърши пилотът на Стобарт Матю Уилсън. Британецът завърши деня пред Конрад Раутенбах и Федерико Вилягра, които попълниха първите десет.