След като през първия ден световният шампион Себастиен Льоб от екипа на Ситроен се движеше на втора позиция, то в събота французинът успя да излезе начело. Заради трудните условия надпреварата се разви като тест за издръжливост и не толкова скоростта, колкото здравината беше в основата на всеки успех. Без много проблеми и с пет победи в скоростните отсечки Льоб успя да натрупа повече от минута преднина пред своите съперници.
Французинът успя още в първата скоростна отсечка да стопи преднината на лидера от петъчния ден Яри-Мати Латвала от екипа на Форд. След последвали проблеми с турбокомпресорана неговата кола Латвала изостана на повече от две минути зад Льоб и трябваше да забрави за шансовете си за победа.
Проблеми имаше и другият финландец от екипа на Форд, Мико Хирвонен. В дванадесетия етап той на два пъти спука гума и това му струваше загуба на ценно време. С изоставане от близо четири минути, той изостана на пета позиция.
На втора позиция след проблемите на пилотите от екипа на Форд се нареди австралиецът Крис Аткинсън от екипа на Субару. Той изостана с повече от минута от Льоб, но точно толкова бе и преднината му пред третия.
Неговият съотборник Петер Солберг успя да спечели две етапни победи в петък, но в събота и той не остана пощаден от проблеми. След като счупи кардан той изгуби шансове да продължи в състезанието.
На четвърта позиция пък се нареди неговия брат Хенинг Солберг, който в Мексико стартира за екипа на Мюнчи. Шести и седми пък останаха Матю Уилсън и Федерико Вилягра.