Победителят от рали Швеция, финландският пилот на Форд Яри-Мати Латвала поведе и след края на първия ден в рали Мексико. Световният шампион Себастиен Льоб, който след края на надпреварата на Скандинавския полуостров получи нов двигател, сега отново имаше проблем с този нов агрегат по време на шейкдауна в четвъртък. Като последствие от това неговия мотор бе сменен преди официалното начало на надпреварата.
Латвала и Льоб постигнаха по три етапни победи през петъчния ден, но все пак в края на деня финландеца бе с почти десет секунди преднина пред пилота на Ситроен.
Силно впечатление оставиха и пилотите на Субару. След като бяха най-бързи и в шейкдауна, сега в петъчната вечер Крис Аткинсън и Петер Солберг записаха трето и четвърто място.
Младият австралиец Аткинсън направи само една грешка в осмия етап иначе като цяло бе много бърз и показа константни времена. Солберг от своя страна пък не бе особено уверен сутринта и дори удари няколко пъти колата си като проблемите за негово щастие бяха само за външния вид. Следобед обаче норвежецът напипа ритъма и дори постигна етапна победа.
За разлика от Латвала, неговия съотборник Хирвонен постигна едва пето време и бе доста разочарован от представянето си. Като водач във временното класиране Хирвонен трябваше да се появи първи на трасето, което определено не е предимство особено на макадам. Така финландецът бе и първия пилот, който загуби около 40 секунди след като спука гума.
Останалите места в точките останаха за клиентските отбори на Форд. Хенинг Солберг, който в Мексико се състезава за Мюнчи зае шеста позиция, следван от Матю Уилсън от Стобарт и Федерико Вилагра.