Начало WRC News Еванс близо до първа WRC победа в кариерата си

Еванс близо до първа WRC победа в кариерата си

50
0
Елфин Еванс

Елфин Еванс продължава да води и след втория ден на рали Уелс, предпоследен кръг от световния рали шампионат за 2017 г. Той преследва първи британски успех в надпреварата от 17 години насам, оказвайки в същото време неоценима помощ на съотборника си Себастиен Ожие, борещ се за пета поредна титла в първенството.

Еванс спечели пет от шестте отсечки на кална и мокра настилка през първата половина от съботния ден. След това оцеля в мъглата, превърнала вечерните състезателни дистанции в огромно изпитание. В края на втория етап уелсецът е с 53,1 секунди аванс пред Ожие в генералното класиране на ралито. Голямата част от това предимство бе спечелено в трудните условия сутринта. Елфин извади истински късмет с времето, защото неговият Форд Фиеста бе с нови гуми, специално разработени за такъв тип настилка.

„Сутринта условията бяха перфектни. Просто не можехме да си пожелаем по-добри. Но се радвам, че денят приключи. Карането в мъглата бе истинска лудост. На места нищо не се виждаше”, коментира Еванс.

Ожие бе внимателен, тъй като е наясно, че победа на Елфин може да означава край на надеждите на Тиери Нювил и От Танак да се борят с него до края на шампионата. В мъглата обаче той удари камък в предпоследната отсечка, пробивайки предна лява гума. Французинът с невероятна скорост работи, за да смени спирачен диск преди да премине последното съботно препятствие.

„Истинско чудо е, че финиширахме”, призна след това Ожие. „През цялото време трябваше да спирам много по-рано.”

Нювил хвърли огромни усилия в битката със Себастиен, но се оказа в може би най-гъстата мъгла и в крайна сметка приключи съботата на половин секунда зад съперника от М-Спорт.

„Стараех се, но нищо не се виждаше. Толкова е разочароващо… Борихме се упорито, нито за момент не се отказахме и накрая ни се случва това”, почти отчаяно сподели Тиери.

Мъглата се отрази още по-зле на Танак, който от трети потъна до шеста позиция. Пред него се оказаха Яри-Мати Латвала (Тойота) и Андреас Микелсен (Хюндай).