Начало Рали Нювил с 11,1 сек аванс пред Латвала в Сардиния

Нювил с 11,1 сек аванс пред Латвала в Сардиния

40
0

Тиери Нювил завърши първия ден от рали Сардиния (Италия) с 11,1 секунди аванс пред Яри-Мати Латвала. Пилотът на Хюндай спечели пет от проведените до вечерта в петък отсечки, докато финландският състезател на Фолксваген и съотборникът му Себастиен Ожие взеха по две.

Белгиецът призна, че има предимство заради стартовата си позиция, но искрено се радваше на успеха: „Беше страхотен ден за нас. Мисля, че всички се радват да ни видят отново начело – ние определено сме щастливи. Трябва да отбележим, разбира се, аванса си по отношение на старта, тъй като тръгващите преди нас екипажи чистят пътя. Но в крайна сметка с Никола [Гилсул] си възвърнахме увереността в голяма степен. Утрешните етапи са съвсем различни и битката ще е интересна. Можем само да се надяваме колата да продължи да върви добре и да демонстрираме същото като днешното темпо.”

Съотборникът на Нювил Дани Сордо ще се бори за точки този уикенд, като той върви шести в подреждането. Другите два екипажа на Хюндай обаче имаха проблеми през деня. Кевин Абринг бе с техническа повреда, а Хейдън Падън (който бе на подиума в Сардиния преди година) катастрофира в четвъртата отсечка. Автомобилът на новозеландеца бе толкова лошо разбит, че отборът реши да не се опитва да го възстановява, за да върне Падън и Джон Кенард на трасето.

Латвала заложи на комбинация от хард и софт гуми на Мишлен, докато съекипниците му Ожие и Андреас Микелсен предпочетоха основно по-мекия тип. Финландецът сподели, че рали Сардиния е една от най-трудните надпревари в календара и трябва много да се грижиш за колата, както и да внимаваш за високите температури.

„Не се справихме както трябва по отношение пазенето на гумите, поради което не можахме да натиснем достатъчно в последната отсечка. Въпреки това съм доволен от резултата дотук. За утре ще направим някои промени по автомобила”, допълни Яри-Мати.

Ожие е трети, на 40,3 сек зад Нювил, като той се оплакваше през по-голямата част от петъка, че се пързаля по трасето. Микелсен е четвърти, следван от Мадс Остберг (М-Спорт), Сордо и т.н. В събота надпреварата продължава с шест отсечки – сутринта се карат три дистанции, които се повтарят следобед. Сред тях е най-дългият етап в ралито – 44,26-километровият Монте Лерно.