Екипът на Тойота се опитва да привлече WRC шампионите Петер Солберг и Себастиен Льоб като пилоти, които да помагат за развитието на колата в подготовката за през 2016 г. или дори да бъдат титулярни такива за 2017 г. Японската компания планира връщане в Световните ралита през следващия сезон с модела Ярис.
Спортният шеф на тима Томи Макинен заяви, че в момента е изключително трудно да се намерят пилоти. А те са едно от най-важните звена в целия пакет. „Няма много свободни състезатели в момента, от които да изберем, заяви Макинен. – Много е вероятно следващия сезон да направим компромис по отношение на пилотите.”
Всички действащи пилоти на Фолксваген имат договори за 2017 г., а Крис Мийк от Ситроен вече отхвърли офертата на Макинен да кара за Тойота. Така от водещите само Тиери Нювил (Хюндай) и Мадс Остберг (М-Спорт) са свободни агенти за следващата година. Белгиецът обаче вече заяви, че вижда бъдещето си с Хюндай. Затова Макинен обясни, че тимът му обмисля и вариант да вземе някой шампион от миналото.
Той вече се срещна с Петер Солберг миналия месец във Финландия, като са дискутирали различни възможни планове. На въпрос дали шампионът от 2003 г. може да тества Ярис още тази година, Макинен заяви: Защо не? Не знам. Той води своя тим по раликрос и ще участва отново в шампионата, но може би нещо е възможно.”
Самият Солберг заяви, че е било интересно да говори с Томи и да чие за плановете на Тойота, и че може би все още има недовършена работа в WRC. Предстои Макинен да се срещне и с Льоб, като отхвърли слуховете, че това вече се е случило.