Обнадеждаващите резултати от последните състезания за топтимовете на Ферари и Макларън със сигурност са една от най-вълнуващите тенденции в Гран при от последните седмици. Затова в този брой на нашето списание отделяме специално
място и за двата отбора с преки впечатления и мненията на Стефано Доменикали, Фелипе Маса, Мартин Уитмарш и Хейки Ковалайнен.
Тимът на Сребърните най-после остави зад гърба си огромния скандал от Мелбърн и вече спокойно може да се концентрира върху настоящия сезон. Ферари пък поне избегна най-лошото начало на сезон в своята история и макар нещата да не тръгнаха така, както се очакваше, тимът определено изглежда уверен и спокоен.
Формула 1 в момента обаче не е битка между двата гранда, а борба преди всичко между отборите на Браун, Ред Бул и Тойота. По-точно преди всичко между Браун и Ред Бул. И още по-точно – между Рос Браун и Ейдриън Нюи, а това е друга важна тема в този брой, която характеризира впрочем не само първенството днес, но и шампио-
натите през последния четвърт век.
От трета страна, Гран при е свят, в който постоянно нещо си отива и се появява ново. Същността на спорта си остава почти непроменена и сякаш, за да погледнем и от този ъгъл на случващото се в F1, този месец направихме ексклузивни разговори с един пилот, който си отива – Джанкарло Фисикела, и един, чието бъдеще тепърва се открива – Себастиен Буеми.
Големият бизнес и проекти в света на Формула 1 пък ни разкрива (отново ексклузивно и човешки) един мъж, който най-лесно би могъл да бъде представен като дясната ръка на Бърни Еклестън. Неговото име е Филип Гурджиан и всъщност точно това е човекът, който на практика ръководи организацията на всички новопоявили се Гран при в последните години.
А за да бъде картината пълна, успоредно с последната Гран при на Бахрейн ви изпращаме и към това, което ни очаква в края на годината на пистата в Абу Даби.
Но понеже светът на автомобилизма никога няма да бъде единствено Формула 1, надникваме отново към A1 GP, както и към ралитата в Европа и у нас.
Накрая, за мнозина месец май винаги е свързан с една трагедия. Точно преди 15 години от нас завинаги си отиде Аертон Сена и в тази връзка съм наистина развълнуван, че този път имаме възможност да чуем разказа за него от един човек, който е изградил Аертон такъв, какъвто ще го помним – механика на неговия картинг Че.