Себастиен Льоб ще вземе участие в рали Дакар през 2016 г. 9-кратният световен шампион във WRC, който вече участва в рали Мароко като част от подготовката си (където успя да се преобърне) е готов да срещне следващото си предизвикателство. 41-годишният французин ще се състезава с Пежо 2008 DKR в Южна Америка.
„Преживял съм доста по време на своята кариера“, обяснява Льоб. „След титлите си във WRC участвах в Пайк Пийкс, което разбира се бе изключително интересно, а сега съм в WTCC – ново предизвикателство, в което се надявам също да имам успех. Но маратонските ралита са напълно различни. Те може би се различават най-много от това, което съм правил.
От това, което знам всичко там е напълно различно. В дисциплината, в която се състезавам в момента става дума за прецизност, която да ти даде възможност да си на лимита. При маратонските ралита обаче фокуса е в съвсем различна посока. Това е едно приключение и винаги се осланяш на интуицията си, защото не знаеш къде и какъв е следващия завой. Не знаеш какво ще се случи. Трябва да си готов за всичко. Това е просто съвсем различен начин на каране.“
За мнозина участието в рали Дакар е мечта и едно от последните приключения в съвременния свят. Льоб не прави изключение.
„Спомням си, че в стаята ми имах плакат на жълтото Пежо 205 от Дакар когато бях малък“, спомня си Льоб за началото на 80-те години. Именно с този автомобил Ари Ватанен, световен рали шампион и победител в Пайк Пийкс успява да спечели победа още при първото си участие. Сега Льоб се надява да последва опита на финландеца.
„От тогава винаги се опитвам да следя тази надпревара – приключението определено ме привлича. Но Дакар не бе мечта за мен, когато бях млад. Не бях особено запален по моторните спортове. Открих ги когато бях на 18 години, когато участвах в първото си рали.
Все пак смятам, че съм добре подготвен за Дакар. Свикнал съм да карам на макадам и да плъзгам колата. Това е добра подготовка и затова всички бивши рали пилоти се представят добре в Дакар.
В началото ще трябва да събера опит, а за това ще трябва да навъртя километри без да катастрофирам още в началото. Трябва да разбера как функционира всичко и трябва да изградя добра връзка със своя навигатор. Трябва да се науча да му се доверявам и да спечеля неговото доверие.
Но каквото и да правя целта е да спечеля. Затова се надявам един ден да спечеля това рали. Ще работя и ще дам всичко от себе си за това.“