Начало Избрани Льоклер триумфира в САЩ, двойна победа за Ферари на COTA

Льоклер триумфира в САЩ, двойна победа за Ферари на COTA

1320
0
Шарл Льоклер, Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Шарл Льоклер спечели Гран при на САЩ, а успехът за Ферари бе двоен благодарение второто място на Карлос Сайнц. Трети бе Макс Верстапен (Ред Бул).

39 градуса бе температурата на пистата преди старта, тази на въздуха – 29 градуса.

„По дяволите, това е доста назад“, обади се Люис Хамилтън по радиото от 17-ото си място на стартовата решетка.

Седемкратният световен шампион бе с гуми хард, каквато смес бяха избрали още Ланс Строл, Франко Колапинто, Лиам Лоусън и Джордж Ръсел, който се подготвяше за старт от питлейна. Всички останали бяха с медиум.

При изгасването на светофарите Ландо Норис потегли добре, но Макс Верстапен го настигна. Докато двамата се бореха Шарл Льоклер се промъкна и поведе в надпреварата

Верстапен се нареди втори, Карлос Сайнц зае третото място, а Норис отиде четвърти. Испанският пилот атакува Макс, който излетя настрани.

След първата обиколка Льоклер избяга на 1,5-1,6 секунди. Сайнц бе на под секунда от Верстапен, а Норис – на над секунда зад испанския пилот на Ферари. Оскар Пиастри бе пети, следван от Пиер Гасли, Кевин Магнусен, Юки Цунода, Серхио Перес, Фернандо Алонсо. Хамилтън спечели пет места на старта е вървеше 12-ти – зад Нико Хюлкенберг.

Във втория от общо 56 тура Сайнц отново атакува Верстапен, но пилотът на Ред Бул се защити. Хамилтън изхвърча от пистата и заседна в чакъла. На пистата излезе кола за сигурност.

Малко преди това Алекс Албон, който започна своя старт №100 в Гран при, се прибра за ново предно крило след контакт с Естебан Окон. Стюардите отбелязаха ситуацията и решиха, че няма да има по-нататъшни действия.

Колата за сигурност се прибра в бокса в края на петата обиколка

Верстапен бе близо до Льоклер, но недостатъчно, за да атакува. За по-малко от обиколка монегаскът избяга на над секунда пред Макс. Сайнц бе на 0,7 сек зад Ред Бул-а. Норис вече бе на почти 2 секунди зад испанския пилот на Скудерията. Британецът намали тази разлика до 1,3 сек. В деветата обиколка Сайнц се обади по радиото, че няма мощност на излизане от завоите и му мирише на гориво.

„Много мирише, момчета“, каза още Карлос в десетия тур, когато Гуаню Жу се завъртя, но успя да продължи.

В 11-ата обиколка от питуола на Ферари се обадиха на Сайнц, че положението е по-добре и поискаха потвърждение.

По-назад в колоната отново имаше сбутване на Фернандо Алонсо и Лиам Лоусън, чиято странна разправия започна още от спринта на Circuit of the Americas.

Верстапен получи съобщение, че в колата му има проблем, който отборът на Ред Бул се надява да отстрани при спиране в бокса. В 14-ата обиколка Льоклер бе на вече над 6 секунди пред Макс. Темпото на Сайнц се стабилизира и той се движеше на 1,8 сек зад нидерландеца.

Джордж Ръсел получи 5 секунди наказание за избутване на Валтери Ботас от пистата. Пилотът на Мерцедес бе 13-ти в 16-ия от 56 тура.

„Какво?!“, бе реакцията на Ръсел, когато от екипа му съобщиха за санкцията.

„Абсолютен майтап е това наказание, Джордж. Пълен майтап“, обади се Тото Волф на пилота си.

Първите питове започнаха около 16-17 обиколка. В 20-ия тур преднината на Льоклер беше 8,2 сек. Сайнц продължаваше да е на около 1,7 зад Верстапен

Четвърти и пети се движеха Норис и Пиастри. Следваше Перес пред Хюлкенберг, Лоусън, Ръсел, Алонсо. В 22-ата обиколка Сайнц бе в пита – пръв от пилотите в челото. Сложи гуми хард. Льоклер се обади по радиото на Ферари да не го оставят твърде дълго на пистата, защото не иска да се окаже под натиск. През това време Верстапен съобщи, че неговата предна лява гума „не отговаря“.

Шарл бе попитан колко обиколки може да издържи с това темпо, с което отвори аванс от 10,8 сек до 25-ата обиколка. Верстапен влезе в пита в 26-ия тур, сложи хард и излезе пети, зад Сайнц. Льоклер бе следващият в пита – в 27-ата обиколка. И той взе най-твърдите гуми, предоставени от Пирели на отборите за уикенда в САЩ. Върна се на пистата трети – зад Норис и Пиастри.

Льоклер изпревари Пиастри в 32-ата обиколка, когато Норис бе извикан в бокса. И Ландо взе гуми хард. Върна се на пистата пети като редът пред него бе Льоклер, Пиастри, Сайнц, Верстапен, от които само Оскар още не бе спирал в пита. От шесто до осмо място бяха Ръсел, Лоусън и Колапинто – и тримата още бяха без боксове. Пиастри на свой ред мина през пита в 33-ия тур и излезе пети, зад съотборника си. Льоклер бе на 7,3 сек пред Сайнц. Верстапен вървеше на почти 4 секунди зад испанеца. Норис пък бе на над 6, 3 сек зад Макс.

„Тези гуми просто не са добри. Не мога да спирам. Не мога да атакувам никъде“, каза Верстапен по радиото

Пилотът на Ред Бул бе на 6 секунди зад Сайнц. Норис се доближи на 2,4 сек до него. В челото Льоклер вървеше на 6,7 сек пред Сайнц. До 41-ата обиколка Ландо се доближи до Верстапен на под 2 секунди. Цунода се завъртя, но успя да продължи. Норис пък свали разликата спрямо Макс на под секунда в 43-ия тур.

10 обиколки преди карирания флаг Льоклер продължаваше да води на 4,5 сек пред Сайнц. Норис се залепи за Верстапен. Пиастри бе на 8,6 сек зад съотборника си. Перес бе шести, следван от Ръсел, Хюлкенберг, Лоусън, Колапинто. Норис атакува Верстапен в 48-ата обиколка, но пилотът на Ред Бул опази третата си позиция. Това продължи и в следващите обиколки, но не успяваше да затвори успешно маневрата.

В 52-ата обиколка Норис най-накрая изпревари Верстапен, който моментално се обади по радиото, че Ландо е затворил маневрата с излизане от пистата. Макс опита в следващия тур да си върне позицията, но съперникът му от Макларън го блокира.

„Той трябва да ми върне позицията“, настояваше Верстапен по радиото

Стюардите отбелязаха случая, а от Ред Бул отбелязаха и че Ландо е мръднал при спиране. Норис получи 5 секунди наказание за излизане от пистата и спечелване на предимство, което върна Верстапен трети.

В челото Льоклер и Сайнц взеха двоен успех за Ферари. Верстапен се върна на третото място след наказанието на Норис, който се нареди четвърти. Пети се класира Пиастри, следван от Ръсел, Перес, Хюлкенберг. Топ 10 допълниха Хюлкенберг, Лоусън и Колапинто.