Начало Рали 34 екипажа ще стартират в първото Ретро Рали България

34 екипажа ще стартират в първото Ретро Рали България

13
0

Този уикенд – 20 и 21 юни ще бъде първото Ретро Рали България. Състезанието е  организирано от Българския автомобилен клуб Ретро и от Автотранс рейсинг тим, като ще бъде по правилата на FIVA (Международната федерация на старите автомобили). Това стана ясно на пресконференция днес.

Още в първото си издание, ралито ще бъде международно. Подадени досега са 34 заявки за участие, като има един екипаж от Франция, един от Сърбия и един от Дания. На голямо рали от шампионата поне от 4 години не са се събирали толкова екипажи. А ретро ралито ги събра. Почетен председател на организационния комитет е кметът на София Йорданка Фандъкова. Състезанието е част от програмата на избирането на София за спортна столица на Европа през 2019 г.

Идеята за органииране на ралито е на Камен Михайлов, който сподели на пресконференцията: Онова, което е емблема за българския автомобилен спорт – рали България – наследник на най-голямото ни рали Златни пясъци, по-късно и рали Албена, искахме да бъде направено така, както е емблемата на световните ралита – рали Монте Карло и Ретро Рали Монте Карло. Наистина дразнителят се оказа доста силен, което личи по броя на подадените заявки. Всичко ще бъде много интересно за екипажите, които ще се състезават по маршрута, разделен в три етапа – два в събота и един в неделя. Времеизмерването е абсолютно професионално от екипа на Иван Маринов, спортните комисари също са професионалисти – Сави Панайотов и Венци Орманов, има 7 съдии,  главен технически комисар е Благой Шишков, а невероятно съдействие в организацията оказват Васил Кубадинов, Ваня Гюдерова, Жеко Ганчев…

Големият наш пилот Илия Чубриков също присъства на пресконференцията и изрази възхищението си от направата на пътната книга, одобрена и от експерта в тази област Румен Манолов, карнетите и регламента на състезанието. Чубриков заяви, че за първи път е видял ретро рали в Монте Карло през 1969 г. при участието си в голямата надпревара. Тогава се е запознал с Амеде Гордини. Чубриков напомни, че първото Ретро Рали България съвтада с юбилея – 60 години от създаването на Рено Алпин А110. Затова Бачо Илия бе докарал и своя възстановен състезателен Булгар Алпин.

Между другото, на трасето на ралито също ще има Алпин, направен перфектно от Валери Манджуков, който видяхме по време на ретро парада на Спасовден. Най-старият автомобил ще бъде Мерцедес от 1936 г., ще има реплика на Лотус, а също и други интересни модели.  

Стартът на състезанието е в събота, на локалното платно пред Резиденция Бояна в 10 часа, а финала е в неделя в 15 ч. Дължината на маршрута е 261 км, като 190 км са състезателни, а 71 са преход. Първият етап е от Бояна до Нови Искър, където започва специалния етап до Своге, Свидня, Искрец, Бучин проход, Костинброд и финал в Мрамор и край на етапа във Волуяк. Втория етап е от Волуяк до Божурище, където е началото на специалния етап до Опицвет, Градец, Богьовци до Мрамор. Третият етап в неделя започва от Ботевградско шосе през Долни Богров, Долна Малина, Белопопци, Байлово, Огняново, Лесново, Елин Пелин, Нови Хан и Казичене до финала в Бояна.   

Състезанието е по пътища, отворени за нормално движение и при пълно спазване на законите за движение, като според  правилата на FIVA средната скорост не трябва да превишава 50 км/ч. По трасето ще има контрол на скоростта. Ще има и други уловки като отсечка с летящ финал, чието разположение не се знае, дадено време и дадена скорост да се измине определено разстояние. Ще има и специални контроли – от старта на една отсечка има определено време да се отиде в зона за Специални контроли и др. 

If you have found a spelling error, please, notify us by selecting that text and pressing Ctrl+Enter.