Управляващият директор на Рено Сирил Абитебул разкри какви са проблемите на тима му от началото на сезона. Те са били свързани основно с хибридната система MGU-K и с мотовилките.
Отборите, които използват моторите на френския производител, имаха много технически повреди в първите 5 кръга. Най-забележителното беше двойното отпадане на Хюлкенберг и Рикиардо в Бахрейн в една и съща обиколка, като проблемите бяха различни.
За да се подобри значително надеждността на агрегата, Рено пусна втората си спецификация за сезона още в Испания. Тя е не толкова по-мощна, колкото значително по-надеждна.
„Направихме много добър старт на сезона по отношение на мощността, обясни Абитебул. – Но по отношение на надеждността бяхме под нужния стандарт. Това беше поради 2 причини.
Първата, която всички добре знаем, е системата MGU-K. И другата, която не знаете, е мотовилката. Това е компонент, който не искаш да се поврежда, защото е основен такъв и е от долната част на двигателя.”
Сирил обясни още, че заради тези проблеми мощността на двигателите на Рено е била по-ниска в Китай и Баку. Според французина въпросните проблеми не са били открити през зимата и установяването им в началото на сезона е било голям удар за тима. Но в екипа са се справили бързо със ситуацията.
„Реакцията на всеки един в тима беше страхотна, каза Абитебул. – За 5 седмици успяхме да открием проблемаите и да направим нови части. Да ги тестваме, да изградим нов дизайн и да направим нов мотор.”