Начало Рали Ал-Атия се завръща във WRC след олимпиадата; Нювил вярва, че може да...

Ал-Атия се завръща във WRC след олимпиадата; Нювил вярва, че може да се бори за подиум

48
0
Насър Ал-Атия

Насър Ал-Атия (Ситроен DS3 WRC) се завръща във WRC тази седмица и ще се състезава в рали Германия, след като отсъства от първенството в продължение на три месеца заради летните Олимпийски игри. Катарският пилот спечели бронзов медал в стрелбата по панички, но сега отново ще излезе на трасето, за да се надбягва с най-бързите състезатели на планетата.

Последните няколко месеца бяха изумителни – призна Насър. – Подготвих се изключително сериозно за игрите и постигнах мечтата си, спечелвайки бронза. След това останах известно време в Лондон, за да се потопя в атмосферата. Решен съм да се върна и да взема златото в Рио след четири години! Преди това обаче се радвам, че отново съм в ралитата. Не бих могъл да избера един от двата спорта и осъзнавам какъв късметлия съм заради това, че имам шанс да се състезавам в тях. Иначе се чувствам по-добре на чакъл, а в Германия ще е първата ми WRC надпревара на асфалт – предстои ми много работа, за да отбележа прогрес. Състезавал съм се само веднъж там досега (миналата година). Ще внимавам и ще се вслушвам в съветите на отбора, който има огромен опит в това рали – сподели още той.

За Тиери Нювил пък надпреварата в Германия е почти домашен старт. Етапите на ралито, чийто център е Трир, са близо до родния му Сен-Вит в сърцето на малката немскоговоряща част от Белгия. Пилотът в момента е осми във временното генерално класиране и най-добрите му резултати през 2012 г. са две пети места – в Аржентина и Нова Зеландия. Тиери се адаптира наистина бързо към екипа и колата си и затова не е изненада, че се надява дори и на по-предно класиране в предстоящото състезание.

Нямам кой знае какъв опит в това рали, тъй като съм карал един-единствен път в него – през 2010 г. с С2 Супер 1600, като тогава не завърших. Но дори това е повече. В предишните стартове не бях карал и толкова по трасето и всичко бе напълно ново. Сега поне съм наясно каква точно е настилката в Германия. Не мисля, че мога да бъда категоризиран като пилот, справящ се по-добре на чакъл или на асфалт и заради това смятам, че няма да имам особени трудности със свикването с отсечките. Целта ми ще е да финиширам, да не допускам грешки, както направих в Нова Зеландия например. Мисля, че мога да се боря за топ 5 и може би дори за място на подиума – заяви Нювил.