Начало Рали Ал-Атия с нова етапна победа, настига Петерханзел

Ал-Атия с нова етапна победа, настига Петерханзел

25
0
Жинел де Вилер,тойотА

Шестият етап в рали Дакар изостри дуела в челото между Насър Ал-Атия и Стефан Петерханзел. В крайна сметка катарецът спечели маратонската отсечка между Арика и Калама, като успя да намали преднината на френския си съперник с 8:36 мин. Така Петерханзел, завършил втори, продължава да води, но вече с едва 1:18 мин. Жинел де Вилер пък загуби ценни минути и третото му място вече е застрашено. Проблеми с двигателят пък изхвърлиха Карлос Сайнц от състезанието.

В бивака в Арика цареше мрачно настроение след инцидента в сряда вечерта. Новината за смъртта на двама човека при инцидента с кола на екипа на Race2Recovery покруси всички, а трима бивши британски войници, които бяха ранени при инцидента, прекараха нощта в болницата в перуанския град Такна. В групата бе и пилотът Джъстин Бъркал, който отпадна в първите дни на състезанието. Екипът на Race2Recovery, който има още две коли в надпреварата, реши да продължи участието си в рали Дакар.

Шестият ден бе истинска проба за издръжливост за останалите 122 коли. Скоростната отсечка бе разделена на две. Първо сутринта имаше лиазон с дължина 192 км, преди да бъде направен състезателен етап от 229 км. Следваше нова свръзка от 96 км, преди нова отсечка по часовник от 129 км. За първи път керванът влезе в пустинята Атакама, на сухото място на планетата. Две трети от трасето бе през пясък и дюни, а освен това имаше минаване и през Fesh-Fesh. Накрая пък следваше изкачване на 3000 м надморска височина.

Както и в предишните дни първата стартова позиция не носеше никакви предимства на пилота, откриващ деня. Така Нани Рома спря на 75-ия километър, като мястото се оказа проблемно за мнозина състезатели. Испанецът загуби доста време, а малко по-късно същото се случи и с Жинел де Вилер. Най-сериозно бе затънал Рома, като няколко метра встрани същите проблеми имаха и Карлос Соуса и Паскал Томасе.

Де Вилер успя да продължи, но само седем километра по-късно отново затъна. След няколко минутна борба южноафриканецът все пак продължи. Малшансът отново бе за Карлос Сайнц. Испанецът бе много бърз, въпреки че след четвъртият ден се бе сринал доста назад в класирането. След 181 км обаче неговото бъги в крайна сметка спря тотално с дефект в двигателя, който го извади от състезанието.

Ал-Атия бе начело след първата състезателна част, като преднината му пред Петерханзел бе 6 минути. В края следваше изкачването на 3000 м и това бе сериозно предизвикателство за двигателите. Петерханзел се появи първи на финала, но Ал-Атия бе по-бърз. Оказа се, че с времето от 3:32:08 ч. катарецът е намалил преднината на френския си съперник с 8:36 мин.

В чилийската жега преднината на пилотът на MINI се стопи и в момента е едва 1:18 мин.

„Свършихме чудесна работа днес и се радвам, че успяхме“, заяви Ал-Атия след края на шестия етап. „Не направихме грешки и гумите ни функционираха наистина добре. Много съм доволен и ще се опитаме да продължим по същия начин и да се приближим още до Петер. Утрешният етап може да не е толкова успешен за нас. Но дори и да загубим няколко минути мисля, че борбата остава отворена. Ще трябва да се справим с височината и освен това скоростната ни кутия е добре подредена, след като вчера променихме предавателните числа. За това съм много доволен.“

„Днес за първи път имахме сериозни трудности“, обясни Стефан Петерханзел, който бе леко загрижен след края на шестия ден. „Пясъкът бе доста мек и това ни създаде проблеми. Нани ни задмина в началото и след няколко километра затъна. Това показва, колко трудно е трасето. В края трасето бе по-бързо, доста по-близо до WRC отсечките. Беше приятно да се кара преди накрая да дойде Fesh-Fesh. Не смятам да поемам рискове и ще запазим спокойствие.“

Третото място в отсечката бе за Роби Гордън, чието изоставане продължава да е повече от 5 часа. Това означаваше, че той не играеше никаква роля в генералното класиране и борбата за него остава само за етапни победи. Жинел де Вилер пък завърши етапа шести, с изоставане от 17 минути. Въпреки това южноафриканецът остава трети. Изоставането му нарастна на 42 минути, което го доближи до Леонид Новицки, който успя да стопи две минути до южноафриканеца. Пилотът на MINI записа пето място, като пред него завърши съотборника му Орландо Теранова.

Проблемите на Нани Рома му струваха изоставане от повече от час, което го изхвърли зад Герлен Шишери и Ронан Шабо в генералното класиране.

В петък следва 218 километров етап от Калама до Салта, като трасето преминава от Чили в Аржентина високо в Андите. Максималната височина ще бъде достигната в планински проход с височина 4975 м. Разреденият въздух ще е сериозно предизвикателство за хора и техника.

Резултатите от шестия етап (топ 10):
01. Ал-Атия/Круз (Buggy) – 3:32:08 ч.
02. Петерханзел/Котре (Mini) +8:36 мин
03. Гордън/Уолч (Hummer) +13:52
04. Теранова/Фиуза (BMW) +14:13
05. Новицки/Зилцов (Mini) +15:48
06. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +17:17
07. Алварез/Грауе (Toyota) +25:36
08. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +25:53
09. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +28:28
10. Уивърс/Лъркин (Ford) +30:16

Общото класиране след шестия етап (топ 10):
01. Петерханзел/Котре (Mini) – 14:36:16 ч.
02. Ал-Атия/Круз (Buggy) +1:18 min
03. Де Вилер/Фон Цитцевиц (Toyota) +42:31
04. Новицки/Зилцов (Mini) +44:47
05. Шишери/Гарсен (SMG-Buggy) +1:16:26 ч.
06. Шабо/Пило (SMG-Buggy) +1:27:52
07. Рома/Перен (Mini) +1:30:52
08. Ерандонеа/Деброн (SMG-Buggy) +1:50:37
09. Соуса/Рамало (Great Wall) +2:02:55
10. Теранова/Фиуза (BMW) +2:05:55