Алекс Албон не иска да прави прогнози за формата на Уилямс през 2023 г. 26-годишният състезател вярва, че британският отбор има дълъг път пред себе си, преди да започне да разбира напълно колата и да се изкачва нагоре в стартовата решетка.
Албон започва втората си година в Уилямс и общо четвъртата откакто като пилот от F1. Състезателят от тайландски произход присъства по време на показването на разцветката на FW45. Новият болид на Уилямс ще направи няколко обиколки на пистата Силвърстоун на 13 февруари, преди да се отправи към предсезонните тестове в Бахрейн.
През последните четири седмици Албон и новият му съотборник Логан Сарджънт работиха усилено в симулатора в Гроув. Двамата се запознаха се с новата кола и създадоха базова конфигурация, от която да я развиват през сезон 2023.
„Екипът работи много усилено през миналата година и през зимата, за да се справи с някои ключови области в нашия автомобил. Всички във фабриката положи огромен труд, за да се опитат да увеличи максимално възможностите на автомобила за 2023 г. Очаквам с нетърпение да видя какво може FW45 на пистата“, сподели Албон.
„Очевидно Логан идва със свеж опит в сравнение с пилот като мен. Но това е нещо като начин да останем в реалността. Голяма част от това е просто да се опитваме да работим заедно. Реално погледнато ни предстои ни дълъг път и труден път“, добави пилотът на Уилямс.
„Може да ни отнеме известно време да разберем колата. Вече един месец караме симулатора и събираме информация. Най-важното е, че обратната връзка е една и съща. Имаме сходни области, в които искаме да подобрим автомобила и се опитваме да се справим с това.“
„Както вече казахме, тук ще бъде истинското екипно усилие да изведем автомобила нагоре. Трябва да бъдем открити и честни за това къде се намираме и да видим как ще се развият нещата в Бахрейн.“
Албон не смее да прави някакви прогнози преди началото на сезон 2023. Пилотът на Уилямс все пак е уверен, че от края на миналата година е постигнат напредък.
„Трудно е да се каже. Бих казал, че ние самите определено сме в по-добра позиция, отколкото бяхме в края на миналата година“, каза Албон. „Но не знам как това се отразява на пистата и не знам колко голяма крачка ще направят всички останали. Само времето ще покаже дали сме на прав път или не.“
„Когато караш на симулатор, има много различни неща, които могат да бъдат подведени. Те са свързани с корелация и какво ли още не. Именно затова никога не знаеш къде точно се намираш. За момента сме на по-добро място. Но въпреки всичко е трудно да се каже наистина къде се намираме наистина“, обясни състезателят на Уилямс.
Накрая Албон намекна за областите, в които Уилямс е насочил усилията си през зимната пауза.
„Мога да кажа, че блокирането на предната част при ниска скорост беше доста голям проблем за нас миналата година. Опитваме се да го преодолеем и да разберем защо е толкова трудно“, коментира 26-годишният състезател.
„В подобни области има обща цел да подобрим автомобила и тези области. Това е мнението както на мен, така и на екипа. Целите ни също така са доста ясни.“
„Логан имаше подобна обратна връзка дори и през 2022 г. Той знае проблемите в колата, защото усещането й не е напълно ново за него. Той стига по-бързо до мястото, където трябва да бъде автомобилът. Така всички участват в развитието и се опитват да се справят със слабостите, които имахме“, завърши пилотът на Уилямс.
#AA23 in 2023✌️Let’s make it the best one!! 🔥 pic.twitter.com/rocN2n4zBQ
— Alex Albon (@alex_albon) February 6, 2023