Начало Рали Александър Александров е новият председател на Българската федерация по автомобилен спорт

Александър Александров е новият председател на Българската федерация по автомобилен спорт

326
0
Александър Александров,Стоян Рътков

Александър Александров е новият председател на Българската федерация по автомобилен спорт (БФАС). Той бе избран на отчетно-изборното събрание на организацията днес след близо 10 часа дебати и спорове. Той победи с 47 на 37 гласа Камен Михайлов в балотажа. В първия тур от гласуването Александров получи 34 бюлетини, Михайлов бе с 29, а третият кандидат Стоян Рътков – 21, като имаше и три недействителни.

Събранието на БФАС се проточи през целия ден, като и най-малките процедури отнемаха много време. Бе представен доклад за дейността на федерацията за периода 2007-2011 г., както и независим такъв, изготвен по ревизия на отчетните документи. Между двете изложения и изводите от тях имаше много сериозни разминавания, но делегатите приеха отчета и продължиха към избора на нови ръководни органи. Те приеха гласуването да е тайно – в устава е постановено то да е явно, но промяната мина с пълно мнозинство след разгорещени спорове за и против съответния тип вот. Бе прието също така предложението за управителен съвет на новоизбрания председател да бъде гласувано анблок, а не човек по човек.

При издигането на кандидатурите за председател на БФАС към имената на Александров, Михайлов и Рътков бяха добавени още Георги Янакиев и Христо Стоилов (собственик на писта Дракон). Последните двама обаче веднага си направиха самоотвод и битката остана да се води между първите трима. Изложенията на техните програми и намерения в случай, че бъдат избрани, отнеха още няколко часа.

Александров обясни, че провеждането на днешното събрания е поредното доказателство за спешната необходимост от промяна в устава на федерацията. Той повтори виждането си, че продуктът автомобилен спорт трябва да се направи привлекателен, за да се привлекат нови средства. Спомена създаването на насърчителен и дарителски взаимоспомагателен фонд, които да се грижат за млади състезатели, клубове и т.н.

В програмата на Михайлов също бяха залегнали промени в БФАС и управлението й, подобрение на комуникацията с клубовете без да се дава приоритет на определени дисциплини, система за оценяване на състезанията след създаване на стандарти за отделните категории и т.н.

Последният кандидат – Рътков – призна, че е в автомобилния спорт отскоро, но заяви, че за година и половина е видял къде са пропуските. Освен това отправи въпрос към противниците си защо не са предприели действия за подобряване на ситуацията, след като работят в тази област доста преди него. Заяви също така, че е необходимо и изграждането на писта у нас, допълвайки, че подобно съоръжение би било полезно за което и да е правителство.

След като станаха известни резултатите от първия тур на вота, Рътков призова поддръжниците си да гласуват отново за някой от другите кандидати. При балотажа Александров спечели с 10 гласа повече от Михайлов. Събранието прие и предложения от него управителен съвет – по-малък като бройка от досегашния, включващ 11 души. В новия бяха включени Радослав Козлеков, Димитър Агура, Славчо Христов, Иван Тенчев, Емил Миланезе и Алекс Благоев. Александров вече бе обяснил, че според неговите виждания този орган трябва да взима стратегически решения, а оперативната работа да се върши в комисиите.

Благодаря на всички за оказаното доверие. Можете да бъдете сигурни, че няма да ви подведа – заяви Александров след избора.

Янакиев пък бе избран за почетен председател, въпреки че сам заяви, че ще продължи да помага на спорта дори и без титла.