Шарл Льоклер и Робърт Шварцман от Ферари оглавяваха класирането в средата на теста, който се провежда на пистата Яс Марина в Абу Даби. Изпитанията са за млади пилоти и тренировка за доставчика на гуми от Пирели. Това означава, че на трасето бе доста натоварено – цели 20 пилоти участваха в сесията досега. Следобед още пилоти ще се включат в работата. Тестът е любопитен не толкова като времена, колкото като програма на екипите. За първи път за новите си отбори карат Фернандо Алонсо (Астън Мартин) – той бе и е първият пилот на трасето при отварянето на питлейна, Пиер Гасли (Алпин), Оскар Пиастри (Макларън), Нико Хюлкенберг (Хаас), Ник де Врис (Алфа Таури), Логан Сарджънт (Уилямс).
Times at 1pm. We’re running until 6pm with no set break for lunch so teams can keep running #F1 #AbuDhabiTest pic.twitter.com/IviX3QOoyt
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) November 22, 2022
В началото на тренировките имаше доста завъртания. Сред излетелите от пистата бяха Де Врис и Лиам Лоусън, Шварцман, Алонсо. Всички са вече с гумите на Пирели за 2023 г. За някои пилоти обаче тренировките са за свикване с колите и трупане на опит. Други работят конкретно по смесите за догодина.
Hello, Fernando. pic.twitter.com/Mfwi66ID5J
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) November 22, 2022
Най-зает на пистата до обяд бе Серхио Перес. Пилотът на Ред Бул направи почти 90 обиколки. В Макларън-а на Пиастри се включи защита на задвижващата система. Това обаче не повлия на работата на австралиеца.
Testing, testing! Is this thing on? Oh, we’re live…
Good afternoon from Yas Marina, where the @F1 post-season tyre test is well underway! #Pirelli‘s 2023 tyres will be put through their paces today. Here’s how to spot each #Fit4F1 compound👇#F1Testing #F1 #Pirelli150 pic.twitter.com/zfYZ1CxzJP
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 22, 2022
Хюлкенберг изгуби близо два часа заради технически проблем в неговия Хаас
В предходните дни германецът коментира, че не чувства вина заради това, че измести млад пилот като Мик Шумахер от американския тим.
„Всички се борим за кариерите си. Много пилоти са били замествани от състезатели с по-голям опит. Няма значение дали си бил в спорта две или десет години. Така работи Формула 1. Посредством представянето си на писта трябва да убедиш отбора, че си струва да те задържи. И ако не носиш резултати, то екипът те заменя. С инженерите и останалите служители в отборите е същото“, каза Хюлкенберг.
The repairs are complete and Nico is back out on track ➡️ He’s adding to his 24 laps so far.
Meanwhile, Pietro has completed 44 laps during the morning 🇦🇪#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/s9PQ6g74DB
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) November 22, 2022
Един от въпросите, които биват задавани постоянно на Нико, е как ще се разбира с новия си съотборник Кевин Магнусен. Причината е инцидент между тях през 2017 г. В Гран при на Унгария двамата – тогава пилоти съответно на Рено и Хаас – водеха битка, стигна се до избутване от пистата, Магнусен бе наказан с 5 секунди, Хюлкенберг не финишира. След това Нико прекъсна интервю на датчанина и бяха разменени реплики.
„Това го разрешихме отдавна“, бе категоричен Хюлкенберг „Още в Бахрейн го поздравих с точно тази реплика („Suck my balls, honey“ бе изречението, с което Магнусен отговори на Нико в Унгария – б.а) и доста се посмяхме. Сега сме различни. По-възрастни сме, по-зрели. И двамата вече сме бащи, и двамата се върнахме във Формула 1, след като бяхме излезли от шампионата. Тази история отдавна е зад гърба ни.“