Фернандо Алонсо заяви, че спринтовото състезание във Формула 1 не означава нищо, защото не може да се бори, тъй като каквото и да направи го наказват. Пилотът на Астън Мартин получи санкция след късата състезателна дистанция в Китай за инцидент с Карлос Сайнц. Той смята ситуацията за борба на пистата. Това бе второ сериозно наказание за него след Австралия. Там пък отнесе санкция заради каране в края на надпреварата, което бе сметнато от стюардите за „поне потенциално опасно“. И в двата случая Алонсо получи по 3 наказателни точки. Така в рамките само на три състезателни уикенда натрупа половината актив от този, който води до автоматично забрана за участие в един старт.
„Трудно беше да се разбере какво точно е сцеплението на пистата и съответно промяната в поведението накрая, когато сложихме софт. Сложно, но пък това бе положението за всички. И двете ни коли се класираха в Q3 (има предвид SQ3 – б.р.), което бе и целта. Да видим какво ще стане по-нататък“, коментира Алонсо след квалификацията за спринта в Маями, в която се класира осми.
„Спринтът не означава нищо, особено като се има предвид, че не можем да се борим за каквото и да е. Наказват ни каквото и да сторим. Така че за някои може да е нещо за забавление, но не и за нас. Не ни е интересно“, заяви още Алонсо
Астън Мартин поиска преразглеждане на наказанието на Алонсо от Китай. Официално решението все още не е публикувано. То трябва да бъде подписано от стюардите, които отсъждаха в Шанхай и се получава кръстосване на няколко часови зони. Неофициално се твърди, че те са приели, че има нови доказателства по случая, но са ги сметнали за несъществени.
View this post on Instagram
Уикендите със спринт в календара на Формула 1 се провеждат от този сезон по нов формат. В петък вече има една тренировка и квалификация за късата състезателна дистанция. В събота първо се провежда самият спринт, а малко по-късно – квалификацията за Гран при надпреварата. В Китай Макс Верстапен отбеляза, че промяната е помогнала за доизпипване настройките на неговия Ред Бул RB20. До миналия сезон в петък бе квалификацията за състезанието, след която колите влизаха в режим на закрит парк и нищо по тях не можеше да се пипа без да доведе до наказание. Мнението относно новия формат обаче, както обикновено, не е единодушно.
„Лично аз може би предпочитам стария формат“, каза Валтери Ботас. „Нямаше втори шанс да си нагласиш настройките. Затова миналогодишната версия ми допадаше малко повече.“
За Логан Сарджънт е странно подреждането – тренировка-квалификация-спринт-квалификация, тоест смяната на темпото.
„Според мен не е съвсем добре спринтът да е между двете квалификации“, каза пилотът на Уилямс.
„Малко е странно да караш със състезателно темпо и след това пак да се подготвяш за квалификация. Усещането е като че ли състезанието, било то и късо, трябва да е в края на деня“, съгласи се Оскар Пиастри.
Състезателят на Макларън обаче посочи, че възможността да се работи по колите повече все пак е по-добра в сравнение с миналата година.
„Това товари повече механиците и трябва да се разгледа“, е мнението на Серхио Перес. „Изобщо тези уикенди със спринт носят по-голямо натоварване.“