Фернандо Алонсо бе възмутен от издръжливостта на задвижващата система на Рено в своя болид Алпин, след като не успя да финишира в Гран при на Мексико. Двукратният световен шампион вървеше седми, когато се появи технически проблем с агрегата в колата му, довел в крайна сметка до отпадане. Той дори сравни количеството технически проблеми с това от завръщането на Хонда с Макларън през 2015 г. Алонсо дотолкова бе ядосан тогава от японските мотори, че по време на състезание ги нарече „двигател за GP2“. Сега също не е доволен от задвижващата система.
„Постоянно има проблеми с издръжливостта на кола №14. 20 обиколки преди финала изгубих един цилиндър, карах на 5, 20% по-ниска мощност. Бях на 20 секунди пред единия Макларън и съотборника ми. Мисля, че темпото до този момент бе изключително.“
View this post on Instagram
„Смятам това състезание и предходното в Остин за най-добрите си надпревари (този сезон) по отношение на темпото. Беше по-добре, че накрая двигателят гръмна“, заяви Алонсо.
„До Мексико бях загубил 60 точки, прибавяме още 6, така че стават 66. И очевидно всички други около мен имат полза, защото печелят повече, отколкото би трябвало. Но е изумително, че на състезание отпадат по една-две коли и задължително №14. Мисля, че този сезон гръмнах пет мотора. Проблемът в Австралия в квалификацията, в Австрия дори не стартирах. В кажи-речи 50% от 19 надпревари не взехме точките, които заслужавахме. Но нищо не може да се направи за това сега.“
„През първата година от завръщането на Хонда в края на сезона имахме нещо от сорта на 72 места наказание на грида. Но при Хонда и двата автомобила спираха. Тази година е само №14“, каза още Алонсо
„Разбирате ли, агрегатът не може да завършва състезанията. Не е възможно да е лош късмет ако се е наложило да смениш 6 или 7 мотора, както стана при нас. И още не успяваме да финишираме. Според мен екипът има работа за през зимата. Дано не е твърде много“, допълни Алонсо.
Frustration for Alonso but the Spaniard still found time to thank the crowd #MexicoGP #F1 pic.twitter.com/UreEBhiLk8
— Formula 1 (@F1) October 30, 2022