Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Алпин и Хаас с най-много промени в Китай

Алпин и Хаас с най-много промени в Китай

381
0

Иван Тенчев, Шанхай. Предвид програмата на уикенда за Гран при на Китай – със спринт – с една-единствена тренировка преди квалификацията за късата надпревара плюс отдалечеността на трасето в Шанхай повечето екипи не изпробват нови детайли в днешния ден на пистата Шанхай Интернешънъл. Лидерите от Ред Бул, Ферари, Макларън и Астън Мартин нямат абсолютно нищо ново по колите. Мерцедес е само с малки допълнителни елементи около Halo. Те са от двете страни на кокпита зад него. Идеята е да се помогне за по-добър контрол на въздушния поток към задното крило.

Най-сериозни новости има при Алпин. Те са интегрирани в нов под. Но засега той е на разположение само на Естебан Окон

Променени са ръбовете на пода. Има нови прорези за по-добър контрол на въздуха около задните гуми с изолиране на вихрите от тях и създаване на по-добър поток под колата. Целта е подът да добави притискаща сила и да се подобри представянето като цяло.

„Подобренията, които донесохме на Сузука, бяха точно в съответствие с нашите очаквания“, отбеляза Окон вчера. „И знам, че отборът работи много усилено в завода, за да подобри представянето на автомобила в следващите състезания.“

Хаас е вторият болид с повече промени. При него те също са свързани със страниците на пода

Целта е създаване на повече притискане и от там по-добра управляемост. Но поне в първата тренировка направи впечатление, че VF-24 постига и едни от най-високите скорости в края на правите заедно с Астън Мартин и Ред Бул. Хаас е още с нов, по-тесен корпус над двигателя и нови огледала. Капакът на мотора, е с по-тънък заден прорез за отвеждане на горещите газове, но има повече жалузи отстрани. Така се намалява енергията на горещата струя назад. Новите огледала насочват въздушните струи към въпросните прорези.

Тимът на Виза РБ пък е с нова форма на яката зад каската на пилотите. Търси се по-добро оформяне на потоците назад по профилите. От Уилямс също леко са променили детайлите около Halo за по-добър поток назад към задното крило. В същото време Заубер, както и лидерите, е без промени.