Начало Избрани Алпин: Нямаме толкова фундаментален проблем със самия двигател с вътрешно горене

Алпин: Нямаме толкова фундаментален проблем със самия двигател с вътрешно горене

1442
0
Алпин А522 Рено
снимка, Алпин

Рено очаква да реши проблемите с надеждността на силовия агрегат в F1. Френският производител смята, че няма толкова фундаментален проблем в самия двигател с вътрешно горене.

Слабата надеждност на хибридната задвижващата система Renault E-Tech RE22 бе основната причина за загубата на ценни точки за отбора на Алпин. Въпреки тези проблеми, в Рено са убедени, че са решили проблема с водната помпа, която причиняваше повече от проблемите в автомобила А522.

Част от напредъка на Алпин през миналата година се дължи на мащабното обновяване на силовия агрегат на Рено. Той включваше мащабни промени в архитектурата във всички области- двигател с вътрешно горене, ERS, турбокомпресор и разположението му в автомобила. Също така французите също преминаха към разделно разположение на турбокомпресора. Тази идея бе първоначално въведа от Мерцедес през 2014 г.

За разлика от предишните няколко сезона, инженерите на Рено във Вири-Шатийон дадоха приоритет на производителността пред надеждността на мотора. Така се появиха няколко проблема, свързани със спомагателните компоненти на двигателя за сезон 2022. Те засегнаха най-вече Фернандо Алонсо, а не толкова Естебан Окон. Испанецът не завърши състезанията в Саудитска Арабия, Италия, Сингапур и Мексико заради различни повреди в двигателя. Алонсо отпадна и в последния си старт за миналата кампания в Абу Даби зарад теч на вода. По този начин той завърши престоя си в Алпин по доста неприятен начин.

Техническият директор във Вири Шатийон Бруно Фамен настоява, че няма фундаментален проблем, който да се крие дълбоко във вътрешността на двигателя на Рено. Французинът е оптимист, че тази година Алпин няма да се притеснява за надеждността на задвижващата система.

„Нямаме толкова фундаментален проблем със самия двигател с вътрешно горене“, сподели Фамен. „Имахме проблеми в Сингапур, което е факт. Всъщност там беше интересно. Да имаш два различни проблема в рамките на осем обиколки разлика е нещо наистина невероятно, но въпреки това се случи при нас.“

„Всички останали аварии, които имахме, бяха много повече от страна на спомагателните устройства. Те бяха свързани най-вече с водната помпа и горивната помпа. Това е нещо, което се надявам да отстраним напълно за сезон 2023.“

Фамин настоя, че няма да е необходимо Рено/Алпин да променя начина на работа на двигателя си през следващия сезон. Френският производител също така едва ли ще трябва да ограничава мощността на агрегата, за да осигури по-стабилна надеждност. Вместо това в Рено ще се фокусират върху подобряването на концепцията и дизайна на спомагателните си компоненти.

„Мисля, че няма да се връщаме назад в нищо. Ще работим и вече работим задълбочено върху детайлите, особено от страна на спомагателните устройства. Водната помпа беше главоболие за нас през целия сезон. Миналата година я подобрихме колкото можем, но явно това не беше достатъчно“, каза техническият директор, отговарящ за двигателите на Алпин.

„Трябваше да променим самата концепция на водната помпа. Това ще се случи преди началото на сезон 2023. Тогава наистина се надявам, че проблемът ще бъде наистина решен.“

В началото на миналия месец шефът на Алпин Отмар Шафнауер призна, че приоритет №1 на тима за следващия сезон е по-добра издръжливост. Той призна, че в Рено са жертвали надеждността на мотора за сметка на повече производителност. Фамен потвърди, че във Вири Шатийон ще направят всичко по силите си, за да осигурят достатъчно добра надеждност на мотора за 2023 г.

„Наблягаме на процесите на валидиране. Освен това се опитваме да ги подобрим и да ги направим по най-добрия възможен начин. Не искаме да повтаряме грешките, които допуснахме през миналата година.“

„Ако не го бяхме направили изцяло през 2022-ра, то не беше защото не искахме това. Това се случи защото предпочитахме да се фокусираме върху получаването на повече мощност. Целта ни за тази година е със сигурност да запазим същото ниво на производителност и да направим всичко по-надеждно“, завърши Бруно Фамен.