Алпин поиска преосмисляне на правилата за позиционирането на стартовата решетка. Спортният директор на френския отбор Алан Перман заяви, че F1 трябва да преразгледа разпоредбите по този въпрос след спорните наказания на Естебан Окон и Фернандо Алонсо.
Правилата за стартовата решетка бяха основна тема за разговор след първите два кръга от сезон 2023 в F1. Тогава Окон и Алонсо бяха санкционирани от стюардите заради неправилно заемане на стартовата си позиция
Решенията на комисарите в Сахир и Джеда се основаваха на допълнение към Международния спортен кодекс (ISC), въведен миналата година. Той който, че всеки един автомобил трябва да бъде неподвижен в разпределената му решетка, без да има част от контактната лепенка на предните си гуми извън линиите (отпред и отстрани) по време на стартовия сигнал“.
Докато ISC се прилага за F1, същата формулировка впоследствие беше добавена към спортните правила на ФИА за 2023 г. Заради това стюардите преглеждат много внимателно какво е позиционирането на всеки болид на грида.
Основният проблем, с който се сблъскат състезателите от F1, е ограничена видимост при приближаване до стартовите позиции. В някои случаи се изпитват затруднения при заемането на дадена позиция- пилотите не могат да преценят къде да точно да спрат и търсят референции отстрани на кабината. В такъв случай не е толкова трудно да се отиде малко настрани и да се допусне грешка.
Традиционно няма точна регулация по отношение на ширината при позициониране на грида. Въпреки това обаче се разбира, че състезателният директор Нилс Витик е въвел специфични правила при заемането на дадено място на решетката.
От Алпин обаче не са много съгласни с решението на Витик. Френският екип дори нарече новите мерки „драконовски.“
„Според мен новите мерки за позиционирането на автомобилите на стартовата решетка са малко драконовски. Никой не получава предимство от това, че е на 10 сантиметра от едната или от другата страна на линията. Всъщност не виждам защо има смисъл да се прилагат такива санкции“, сподели Перман.
„По принцип организаторите на състезанията са свободни да боядисват стартовите позиции колкото си искат. Изглежда няма конкретна регулация за това.“
„Не знам дали този въпрос ще бъде преразгледан. Но от друга гледна точка, даването на наказания на хората за това, че заемат неправилно стартовата си позиция, са нередни. В тези случаи където пилотите не могат да видят тези линии – понякога те могат да ги видят отдалеч, но когато се приближат до тях, те просто изчезват и стават невидими. Това ме кара да смятам, че такива санкции а напълно излишни“, добави спортният директор на Алпин.
Окон пострада сериозно от наказанието си в Сахир. Състезателят на Алпин получи общо три санкции от комисарите, които в крайна сметка съсипаха състезанието му. По време на уикенда в Джеда стана ясно, че той се е срещнал с ФИА, за да изясни наказанията си от Бахрейн
„Естебан се концентрира върху това през целия рейс уикенд в Сахир. Той каза, че е стигнал до стартовата решетка и не е имал представа къде се намира заради ниската видимост на тези линии. Честно казано това е доста странно“, разкри Перман.
Спортният директор на Алпин се надява темата да бъде обсъдена на следващото заседание на спортния консултативен комитет на F1.
„Сигурен съм, че ще го направим- имаме среща по-късно тази седмица, на която можем да повдигнем тази тема.“
Някои наблюдатели поставят под въпрос защо впоследствие Окон получи второ наказание в Бахрейн след като изпълни първоначалното такова. Случаят се повтори с Алонсо в Джеда. Испанският ветеран бе санкциониран за втори път, след коет Астън Мартин обжалва. Следователно Алонсо запази подиума и трофея си от Саудитска Арабия.
Накрая Перман заяви, че Алпин няма намерение да оспорва санкцията на Окон.
„Естебан така и не завърши състезанието в Бахрейн, така че никакъв смисъл да оспорваме решението на стюардите“, завърши спортният директор на Алпин.
Вижте тази публикация в Instagram.