Андрети не се отказва от намерението да влезе в F1. Според информацията, оттеглянето на Майкъл Андрети не оказва сериозно влияние върху плановете на компанията да се присъедини към световния шампионат.
Решението на Майкъл Андрети да се оттегли от управлението на собствената си компания няма да има непосредствено отражение върху кандидатурата за участие F1. Според информация на Моторспорт, фабриката на тима в Силвърстоун продължава да набира персонал. Всичко това е в опит да подготви пълноценно шаси за 2026 г. преди Нова година
Майкъл Андрети изгради един от най-успешните отбори в света на моторните спортове. В момента екипът участва в Индикар, Формула Е, Extreme E, IMSA и Суперкарс. Въпреки това компанията иска да увеличи присъствието си и да влезе в F1.
През последните години Андрети Глобал направи няколко опита да влезе във Формула 1. В първият случай американците опитаха да купят Заубер. Това начинание обаче се оказа неуспешно. Няколко месеца по-късно Андрети подаде документи за присъединяване към шампионата, които обаче не бяха одобрени.
В началото на 2023 г. компанията обедини усилия с Кадилак и отново опита да влезе в F1. Кандидатурата на американците беше одобрена от ФИА, но категорично отхвърлена от ФОМ. Голяма част от отборите в F1 също се обявиха против идването на Андрети. Според тях, добавянето на още един отбор би разводнило шампионата и намалило приходите, които получават от наградния фонд. Освен това бяха изразени опасения относно потенциалната конкурентоспособност на Андрети и способността да добави стойност към шампионата.
Андрети не се отказа от плановете си въпреки категоричния отказ от страна на ръководството на спорта. Компанията откри нова база в Силвърстоун и продължава наемането на технически персонал. Сред привлечените специалисти са Ник Честър и Пат Саймъндс. Компанията също така продължава да работи във въздушния тунел на Тойота в Кьолн.
Андрети всъщност може да се окаже в изгодна позиция, тъй като няма потвърдено участие за 2026 г. Следователно тимът не ограничен от настоящите правила F1 или от горната граница на разходите. Това позволява на отборът да продължи с развойната дейност без ограниченията, с които се сблъскват екипите вътре в шампионата
Андрети също така се възползва напълно от изключителния си достъп до аеродинамичния тунел на Тойота и работи на няколко смени, за да ускори напредъка си. Затова компанията се надява, че F1 ще преосмисли решението си и ще позволи добавянето на още един отбор на стартовата решетка. Това обаче едва ли ще се случи през 2026 г.
Back where we belong 😍🧱 pic.twitter.com/LRGPAKu6Lz
— Andretti INDYCAR & INDY NXT (@AndrettiIndy) October 10, 2024