Начало MotoGP News Априлия не възнамерява да се връща в WSBK

Априлия не възнамерява да се връща в WSBK

128
0
Априлия
снимка, Априлия

Априлия не възнамерява да се връща в WSBK. Това заяви главният изпълнителен директор на марката Масимо Ривола. Италианецът не се съгласи с настоящите технически правила на шампионата и дори го нарече „Б-серия на MotoGP“. Ривола също така отправи критики към посоката, към която Дорна насочва MotoGP.

Априлия участва в WSBK до края на 2014 г. Марката записа успехи в този шампионат. Макс Биаджи спечели титлата с машина на Априлия през 2010 и 2012 г. През 2014 г Силван Жинтоли спечели световното първенство, победждавайки Том Сайкс. След това италианският производител прекрати заводската си програма. Априлия все пак оказваше известна подкрепа на няколко частни отбора, които продължиха да използват моторите RSV4

От 2019 г. насам Априлия има присъствие единствено в MotoGP. Марката отказа да хомологира нов мотоциклет, с който да участва в световния шампионат. Вместо това италианците са изцяло фокусирани върху проекта в най-високото ниво на световния шампионат по мотоциклетизъм.

Главният изпълнителен директор Масимо Ривола наскоро коментира възможността Априлия да се включи в WSBK. Той заяви, че е много малко вероятно марката да се включи в шампионата в краткосрочен план. Причината според него трябва да се търси в настоящата динамика на шампионата, посветена на машини със серийно производство. Това не се вписва добре в стратегиите на производителя от Ноале и в характеристиките на неговите мотоциклети

Същността на въпроса се отнася до регламентите в двата шампионата на Дорна. Мотоциклетите от MotoGP в момента са много по-бързи от тези в Супербайк. Възможността за ограничаването на мощността с цел по-голяма безопасност  е въпрос, който в момента се обсъжда много.

Не е тайна, че желанието на Дорна е WSBK да подражава на MotoGP. Затова компанията направи няколко промени в техническите правила, които доближават двата шампионата

„Според мен да направим MotoGP по-бавно не е умен ход. Първо, не можем да бъдем по-малко конкурентоспособни в сравнение със супербайковете“, сподели Ривола.

„Второ, трябва да се въведе ограничение на разходите за серийните мотоциклети. Нелепо е да се позволява на превозни средства, струващи 45 хил. евро, да се борят срещу други, струващи 25 хил евро.“

„Следователно в момента участието ни в Супербайк е невъзможно. Не сме заинтересовани да се включим в него, тъй като той изглежда като Б-версия на MotoGP. Все пак винаги ще бъдем много щастливи да се включим, когато има справедливи правила“, добави още CEO-то на Априлия. Той посочи Дукати като виновниците за това положение. Според него те са кукловоди както по отношение на развитието на мотоциклетите, така и на тяхната цена.

„Единственото бъдеще, което виждам за Супербайк, е да се следват правилата на Суперсток. В резултат на това те трябва да продължат да запазват името, като премахнат само индикаторите и огледалата за обратно виждане от оборудването. Това е посланието, което повечето производители искат да отправят, защото целта е да продават своите мотори“, завърши главният изпълнителен директор на Априлия.

Априлия спечели две състезания през сезон 2023 в MotoGP. Марката от Ноале триумфира в Гран при на Великобритания и Гран при на Каталуния. Тази година целта на екипа на Ривола е да се бори за световната титла. В допълнение, Априлия ще има нов сателитен отбор в лицето на Trackhouse Racing. Американците заеха овакантеното място на изпадналия във фалит екип на RNF.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Aprilia (@aprilia)