Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин: AMR24 е силна еволюция на миналогодишния автомобил

Астън Мартин: AMR24 е силна еволюция на миналогодишния автомобил

1155
0
Астън Мартин AMR24
снимка, Астън Мартин

Техническият директор на Астън Мартин Дан Фелоус разкри повече подробности относно AMR24. Британският инженер потвърди, че този автомобил е „силна еволюция на миналогодишния“. Фелоус също така вярва, че неговият отбор ще успее да намали разликата спрямо челото и ще надделее в борбата за развитие през сезона.

Днес Астън Мартин представи официално AMR24. Това е автомобил, който е сериозно преработена версия на своя предшественик. Британският отбор е направил сериозни промени по очакването, предното крило и още други области на автомобила. Но според Фелоус, в Астън Мартин не са поели в коренно различна посока

„Дори и с тези стабилни разпоредби има безкрайни възможности за усъвършенстване. AMR24 е силна еволюция на миналогодишния автомобил. Този модел изглежда доста различно благодарение на многото нови части, които ни дават силна платформа за развитие. Дизайнът на шасито е нов, както и носът, предното крило, предното и задното окачване. Искаме да се състезаваме в борбата за развитие този сезон. На практика тази кола е проектирана точно за това“, сподели Фелоус.

„Друга област, върху която се съсредоточихме, беше разширяването на работния прозорец на автомобила. Съсредоточихме се върху по-голяма гъвкавост за по-широк диапазон от специфични характеристики на пистата. Искаме състезателен автомобил, който да е по-скоро универсален. Вярваме, че AMR24 предоставя идеалната платформа за развитие и устойчиво предизвикателство през целия сезон“, каза още техническият директор на Астън Мартин.

Дизайнът на предното крило е променен, за да се справи колата по-ефективно със съпротивлението на предните колела. Това, в комбинация с крилцата над колелата цели да се контролира поведението на предните гуми. Така въздухът ще се насочи по-далеч от останалата част на автомобила, за да се позволи на другите повърхности, произвеждащи притискаща сила, да работят по-ефективно.

Настоящата ера на правилата на F1 поставя огромен акцент върху конструкцията на пода и въздушните кутии. В болида AMR24 има сериозно преработени въздушни кутии и шаси. Така трябва да се подобри управлението на въздушния поток около пода и над задното крило.

„Подът е най-голямата зона за генериране на притискаща сила в автомобил от F1 и непрекъснато се развива. Правилното му изпълнение ще бъде от първостепенно значение за успеха ни през 2024 г.“, каза още Фелоус.

Астън Мартин AMR24 ще използва окачване с тласкащи щанги както отпред, така и отзад. При него колелата се свързват с шасито чрез диагонална структура, която е с по-висока точка на шасито на автомобила.

Предното окачване е променено, за да се подобри ефективността във връзка с предното крило и пода. Същевременно задното окачване е оптимизирано, за да се постигне максимална ефективност на въздушния поток около задното крило. В него са разположени най-новият силов агрегат на Мерцедес, както и скоростната кутия

„Работата по окачването е извършена и в двата края на автомобила. Предната част ще работи по-ефективно заедно с предното крило, а в задната част са извършени някои аеродинамични промени. Така ще се оптимизира разположението ни в тази област“, каза техническият директор на Астън Мартин.

Фелоус също така разкри, че отборът е работил усилено, за да се справи с липсата на топ скорост. Това беше една от ахилесовите пети на Астън Мартин през 2023-та, която много ядосваше Фернандо Алонсо.

„Фернандо е доста гласовит по отношение на това какво иска да види в автомобила и как се представя той. Всъщност това е видът обратна връзка, на която ние много се радваме. Искаме да знаем точно това: как пилотите ни смятат, че колата може да стане по-бърза. Мисля, че точно това могат да ви кажат големите пилоти – къде автомобилът може да стане по-бърз.“

„Със сигурност скоростта на правите и осигуряването на възможно най-голяма ефективност на автомобила бяха голям фокус през зимата. Това е нещо, което успяхме да постигнем с тазгодишния автомобил, за да направим крачка напред в тази посока“, добави британският инженер.

Фелоус посочи, че най-критичната област, върху която се е фокусирал екипът, е да се гарантира, че автомобилът има необходимия потенциал за развитие. Така той ще бори с предизвикателствата по време на тазгодишната кампания

„Много сме доволни от стъпката, която направихме през зимата. Смятаме, че направихме крачка напред спрямо миналогодишния автомобил. Това е нещо, което много искахме.“

„В интерес на истината паузата между двата сезона е кратка. Заради това в края на миналия сезон разработвахме неща, които бяха от значение за тази година. Основната цел за нас е да се уверим, че AMR24 е добра платформа, върху която да приложим тези разработки през сезона.“

„Видяхме – особено през миналия сезон, но също и през предходния – че борбата за развитие по време на сезона е абсолютно ожесточена. Искаме да бъдем толкова конкурентоспособни в нея, колкото и през новия сезон.

„Това е нещо, върху което наистина се фокусирахме. Така ще сме сигурни, че имаме добра, стабилна основа, за да можем да развиваме автомобила, да продължаваме да получаваме актуализации и да поддържаме представянето“, завърши техническият директор на Астън Мартин.