Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Астън Мартин продължава да се разграничава от Мерцедес

Астън Мартин продължава да се разграничава от Мерцедес

2282
0
Астън Мартин AMR23
снимка, Любомир Асенов/Lapbg

Астън Мартин продължава да се разграничава от Мерцедес. Това потвърди пърформанс директорът на тима Том Макълоу. Според британеца, Астън Мартин „използва отделни врати за достъп на аеродинамичния тунел в Бракли“. По този начин се гарантира по-голяма конфиденциалност при ползването на съоръжението.

Сътрудничеството между дадени отбори бе една от основните теми  в края на сезон 2023. Всичко това се случва на фона на опасенията на другите тимове относно близките работни отношения между Ред Бул и Алфа Таури

Алфа Таури направи огромен скок в последната фаза на изминалата кампания. Тимът от Фаенца направи сериозни промени в своя болид. Това помогна на Даниел Рикиардо, Лиам Лоусън и Юки Цунода да спечелят добър актив от точки, който помогна на екипа да се изкачи от десето до осмо място при конструкторите за кратък период от време. ФИА се опита да потвърди, че и двата отбора спазват правилата за споделяне на части и интелектуална собственост. Част от другите отбори обаче се усъмниха, че двата тима на Ред Бул спазват правилата.

Ред Бул и Алфа Таури не са единствените отбори, които имат тесни връзки. Такъв е случаят с Астън Мартин и Мерцедес. Британският отбор използва задвижващи системи на германския производител от сезон 2009 насам. Освен това Астън Мартин купува други части от Мерцедес и дори ползва аеродинамичния тунел в Бракли.

Астън Мартин строи свой въздушен тунел в Силвърстоун, който трябва да бъде готов скоро. Разбира се, необходимо е още време, преди той да бъде калибриран и да влезе в експлоатация. Това означава, че британският тим ще продължи да използва тунела на Мерцедес за поне още един сезон.

Макълоу обясни каква точно е връзката между Астън Мартин и Мерцедес. Британският инженер призна, че са били необходими дори отделни врати за достъп, за да се гарантира конфиденциалност

„От ФИА са доста стриктни и правят много проверки и всички тези неща. Доминик Харлоу [ръководител на техническия одит на F1 в управляващия орган] често посещава отборите“, сподели Макълоу.

„Ние и Мерцедес работим напълно отделно. Вратата е затворена за единия тим и отворена за другия. Имаме различни врати за достъп. Също така различни хора управляват сесиите в тунела.“

„От гледна точка на конфиденциалността, очевидно отношенията ни с Мерцедес са много стабилни от тази страна. Работата на ФИА е да контролира всичко това“, каза още пърформанс директорът на Астън Мартин.

По отношение на взаимоотношенията между екипите на Ред Бул, Маккълоу заяви следното: „В момента се работи по този въпрос. Очевидно е, че правилата са се променили през годините. Начинът, по който са те в момента, може би като двойка отбори, не се е използвал толкова, колкото позволяват правилата. [ФИА] може да поиска да разгледа всичко. Трябва да сте напълно прозрачни, когато федерацията дойде да инспектира. Да ви кажа честно те правят много инспекции.“

„Сигурен съм, че техните инспектори ще бъдат навсякъде около това [динамиката между Алфа Таури и Ред Бул], защото съм сигурен, че ги гледат под лупа. Отвън изглежда така, сякаш те [Алфа Таури] са направили своя собствена философия за развитие на аеродинамиката.“

„Така или иначе има много сближаване. Може би те просто залагат на принципа: „купи всичко, което можеш да направиш в рамките на регламента“ [скоростна кутия, предно и задно окачване] и след това се развиват по определена философия.“

„Двата тима използват един и същ аеродинамичен тунел; вероятно ще използват едни и същи CFD материали. Следователно има шанс, ако дадено нещо изглежда подобно, да започнат да работят с него и да го направят по-конкурентноспособно“, завърши пърформанс директора на Астън Мартин.

Астън Мартин ще използва двигатели на Хонда от 2026 г. Следователно екипът прекъсва връзките си с Мерцедес след края на сезон 2025. Дотогава британците трябва да разработват автомобила в своя въздушен тунел.