Астън Мартин продава дял от отбора в F1 за 74 млн. паунда. Това обяви Лорънс Строл. Не се очаква този ход да окаже влияние върху финансирането на екипа от F1, който потвърди ангажимента си към световния шампионат до края на 2030 г.
Този ход е продиктуван от Лорънс Строл и има за цел да укрепи трудното финансово състояние на Астън Мартин Лагонда. Същевременно той предоставя уникална възможност на даден инвеститор да придобие част от отбор от F1 с наистина огромни амбиции
Отборът на Астън Мартин в F1 е притежаван от консорциума на Строл Yew Tree. Той е свързан с автомобилната марка чрез инвестицията на канадеца в отбора, както и чрез дългосрочния договор за спонсорство и правата за използване на името Астън Мартин.
Не се очаква да има промени в спонсорството на екипа след продажбата на този малък дял. В края на миналата година той беше оценен на 50,9 млн. паунда. Сега делът беше продаден 74 млн. паунда.
Продажбата представлява уникален шанс за даден инвеститор да се стане част от отбора от F1 с огромен потенциал за растеж. Тази перспектива не се среща често в толкова тясно свързания свят на собствеността на F1 отборите.
Продажбата на миноритарната инвестиция на Астън Мартин Лагонда подчертава стратегическата промяна за приоритизиране на финансовата стабилност, както и бъдещите продуктови иновации на изпитващата затруднения компания.
Лорънс Строл е движеща сила на Астън Мартин Лагонда последните години. През 2020 г. канадецът спаси марката от фалит, наливайки огромни средства. Според изчисленията, инвестициите на Строл в AML вече са достигнали 600 млн. паунда.
„Радвам се, че мога ясно да демонстрирам непоколебимата си подкрепа и ангажираност към Астън Мартин“, каза Лорънс Строл. „От 2020 г. насам аз и моите партньори от консорциума Yew Tree Consortium сме инвестирали около 600 млн. паунда в тази компания.“
„Тази предложена инвестиция допълнително подчертава моята убеденост в тази изключителна марка. Ангажимента ми е да осигуря на Астън Мартин възможно най-силната платформа за създаване на дългосрочна стойност. Същевременно ще намаля разводняването на собствения капитал чрез продажбата на този дял. Това би трябвало значително да успокои акционерите, тъй като отново увеличавам дългосрочната си собственост в компанията.“
През последните месеци Астън Мартин Лагонда се сблъска със значителни трудности. Цената на акциите на компанията спадна с 45% през последните шест месеца
Междувременно инвеститорите стават все по-предпазливи по отношение на потенциалното въздействие на предложените от Доналд Тръмп мита върху неамериканските производители на автомобили. Това увеличава натиска върху Астън Мартин Лагонда.
Продажбата на дела от F1 и свежата инвестиция на консорциума се смята като пресметната стъпка за облекчаване на тези опасения и осигуряване на допълнителен капитал на компанията, за да преодолее поредната криза, с която се сблъска последните няколко години.
Астън Мартин има сериозни амбиции за сезон 2026. Екипът привлече редица специалисти, включително Ейдриан Нюи, Енрико Кардиле и др. Начело на отбора застана бившият ключов кадър на Мерцедес Анди Коуел. Не трябва да се забравя и договорът с Хонда за доставка на задвижващи системи. По-късно тази година екипът трябва да започне да работи в новия въздушен тунел.
Sights set on Suzuka.
#JapaneseGP pic.twitter.com/EEDIiDYfiJ
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) March 29, 2025