Астън Мартин се надява да няма проблеми с DRS в Маями. Британският отбор не желае повторение на случилото се в изминалия уикенд в Баку, в който Фернандо Алонсо и Ланс Строл пострадаха заради повреда в задното крило.
Пилотите на Астън Мартин не успяха да използват системата DRS по време на петъчната квалификация в Баку. Заради това Алонсо и Строл се наредиха съответно шести и девети на стартовата решетка в неделя. Това бе най-лошото представяне за двамата в квалификации от началото на сезон 2023
В спринтовата квалификация Алонсо и Строл завършиха в дноъо на топ 10 след като страха от същия проблем. В крайна сметка Астън Мартин намери решение на това затруднения, което бе приложено с разрешението на ФИА. Това позволи на Алонсо и Строл да постигнат напредък в спринтовата надпревара, както и в основната Гран при в неделя.
Строл коментира колко влияние е оказала липсата на DRS на писта като тази в Баку.
„Не мисля, че щяхме да сме на полпозишън. Винаги е трудно да се каже. Със сигурност обаче щяхме да сме с няколко позиции по-напред на стартовата решетка“, сподели Строл.
Шефът на Астън Мартин Майк Крак омаловажи влиянието на повредата. Той посочи, че системата DRS не се е отворила само в една от двете зони в Баку. „Това беше по-скоро едно разсейване, отколкото истински недостатък“, обясни той.
„Системата DRS работеше на обратната права. Така че очевидно беше малък проблем, който в крайна сметка беше разрешен, тъй като в състезанието тя проработи.“
„Когато се направи анализ, може да видим, че в квалификацията загубихме основно във втори сектор. Честно казано в него не се ползва DRS. Това е едно разсейване, върху което се фокусира голяма част от екипа. Това е и причината, поради която не искате да имате такива проблеми в първата тренировка.“
„Като цяло мисля, че успяхме да го решим. Бихме искали да този проблем по-рано или изобщо да не го има, но в крайна сметка това не е кой знае каква драма“, добави шефът на Астън Мартин.
Крак призна, че неговият отбор е успял да намери решение на този проблем без да получи наказание потегляне от бокса, каквито са правилата при условия на закрит парк
„Направихме всичко заедно с ФИА“, обясни Крак. „ФИА ни помогна много по този въпрос. Вероятно сте видели, че сме сменили един капак на автомобила на Фернандо. Това се случи след рутинна проверка, защото ако дърпате през цялото време клапата и тя не се движи, значи я натоварвате. Затова искахме да направим промени с цел повече безопасност“, добави шефът на Астън Мартин.
Крак се надява Астън Мартин да няма никакви проблеми с DRS в Маями. Пистата във Флорида също има дълга права, на която ще бъде важно използването на тази система.
„Аз не съм аеродинамик. Затова трябва да внимавам да не правя прибързани заключения, преди да сме направили пълния анализ. Все пак се надявам, че всичко ще бъде наред с DRS по време на уикена в Маями“, завърши шефът на Астън Мартин.
A collective effort. 💪
One team, working together across the globe. pic.twitter.com/VYrJQlSlqw
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) May 2, 2023