Астън Мартин вече започва да печели от привличането на толкова голям брой нови хора. Отборът от Силвърстоун привлече голям брой инженери и различни специалисти пред последната година. Сред тях е и Дан Фелоус. Британецът ръководеше аеродинамичния отдел на Ред Бул преди да премине в Астън Мартин в началото на тази година.
В началото на миналата година собственикът на тима от Силвърстоун Лорънс Строл започна сериозна кампания за набиране на персонал. Канадският милиардер и баща на Ланс Строл нае Фелоус и редица други инженери от Ред Бул. Строл също така привлече бившият заместник-техническия директор на Мерцедес Ерик Бландин. Астън Мартин също така нае и Лука Фурбато от Алфа Ромео.
Всичко това е част от амбициозния план на Строл-старши. Канадецът изпълнява петгодишен план, в който неговият тим трябва да се бори за победи и титли. В момента Астън Мартин строи чисто нова фабрика, която ще е готова скоро. Също така британският екип работи и върху собствен въздушен тунел, който трябва да е готов до средата на 2024 г. Дотогава Астън Мартин ще използва въздушния тунел на Мерцедес.
Фелоус казва, че комбинацията от новодошлите специалисти с дългогодишните членове на техническия отдел в Силвърстоун помага за напредъка на Астън Мартин.
„Искаме да се учим от това, което другите правят добре“, каза Фелоус.
„Винаги съм смятал, че когато наемаш хора, винаги има нещо, което можеш да научиш от другите отбори. Също така имахме късмета да наемем някои много талантливи и опитни хора. Всички те имат свои собствени идеи за това какво кара един автомобил да върви бързо“, добави техническият директор на Астън Мартин.
„Хубавото е, че те влязоха в тази среда с много отворени сетива и желание да създадат свой собствен начин на действие. Също така те използваха този колективен опит. По този начин ни помогнаха да вървим по своя път.“
Фeлоус е донесъл в Астън Мартин редица знания, които е придобил по време на дългогодишната си работа в Ред Бул.
„Има редица причини, поради които в Ред Бул са толкова добри. В продължение на години те успяха да изгладят проблемите във всеки аспект. В него е включен състезателния отбор, производствените съоръжения и дизайнерския офис. Голяма част от изграждането на такъв успех е да се увериш, че няма области, в които имаш значителни слабости“, обясни Фeлоус.
„В много отношения се гордея, че бях част от това от инженерна гледна точка. Те са невероятно силен отбор и мисля, че имам опит в това какво означава да печелиш състезания и шампионати.“
„Основното послание е, че трябва да сте сигурни, че във всеки аспект на това, което правите, няма пропуски. Също така не трябва да има неща, които можете да компрометират представянето ви по време на работа“, добави техническият директор на Астън Мартин.
Въпреки това той подчерта, че Астън Мартин не може просто да следва това, което правят другите водещи отбори. Според Фелоус, британският отбор трябва да тръгне по свой път, ако иска да стигне челото.
„Важното за нас е да се уверим, че не просто повтаряме това, което правят нашите конкуренти. Не вярваме, че това ще ни помогне да изпреварим тимове като Ред Бул, Ферари или Мерцедес.“
„Затова трябва да разработим свой собствен начин на работа. Знам, че това няма да е лесно. Ние имаме изключително амбициозна група от хора. Едно от нещата, които виждаме, когато новата фабрика се строи, е това, което показва този импулс. В допълнение виждаме това желание да се ускори процесът на придвижване нагоре по решетката и навлизане в ситуация на победител. Смятам, че това наистина ще ни помогне да стигнем дотам тази страст, мотивация и вяра, че в крайна сметка ще стигнем до там.“
Фелоус също така потвърди, че дългогодишният технически шеф Андрю Грийн все още играя ключова роля в тима от Силвърстоун. Неговата история датира още от първия автомобил на Джордан през 1991 г.
„Андрю все още е нашият главен технически директор. Той е много ангажиран с автомобила за догодина. Изграждаме екип, който преминава през най-ниските нива, като се започне от дизайнерите, мине се през аеродинамичния отдел и се стигне до висшия технически екип.“
„Андрю има огромен опит и е много добър в сплотяването ни като старши екип. Една от любимите ми роли, които той изпълнява, е да седи на рамото ми и да ми казва отново и отново „направи ли това, направи ли онова?“
„Той винаги е бил фантастичен в разговорите, в които е трябвало да изясним как ще работим заедно в определени области. Затова смятам, че в тази си роля на надзорник той е наистина безценен“, завърши техническият директор на Астън Мартин.
Астън Мартин ще покаже новия си болид AMR23 на 13 февруари следващата година. Това ще се случи по време на специална церемония в едно от крилата на новата фабрика в Силвърстоун.
More memories to be made in 2023.
📸: @ConorMcDPhoto pic.twitter.com/eKrx30Y9mI
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) December 28, 2022