Начало Избрани Ауди трудно привлича персонал от други производители в F1

Ауди трудно привлича персонал от други производители в F1

1338
0
Ауди, Формула 1, F1
снимка: Ауди Спорт

Ауди трудно привлича специалисти от други производители в F1. Германският производител влиза в най-високото ниво на моторните спортове след три години. За тази цел Ауди започна строителството на чисто нова фабрика в Нойбург и наемането на допълнителен персонал, който да се занимава единствено с този проект.

Ауди официални потвърди участието си в F1 през 2026 г. Тогава влизат в сила новите технически разпоредби за задвижващите системи. Германският производител ще си партнира със Заубер Моторспорт. Швейцарската компания участва в спорта под името Алфа Ромео до края на сезон 2023.

Макар че ще бъдат партньори, двете компании ще работят на различни места. Ауди ще създаде задвижващата система в Нойбург, докато Заубер ще работи върху шасито в Хинвил.

Ауди вече работи активно върху бъдещето си участие в F1. В края на миналата година марката дори изложи тригодишен план, който трябва да я изведе до върха. Германците също така ще привлекат развоен пилот до края на 2023 г.

Оттогава досега са били привлечени около 100 специалисти. От Ауди искат да утроят техния брой до началото на участието си в F1 и да бъдат максимално готови за здрава битка с останалите отбори в шампионата.

„Фазата на изпълнение започна няколко месеца преди съобщението за Формула 1“, сподели техническият директор на Ауди Спорт Щефан Драйер.

„300 плюс. Това е броят специалисти, който планираме да наемем в момента.“

Драйер призна, че тази цифра не е толкова голяма в сравнение с хората, които работят в отделите за двигатели на другите производители в F1.

„Познавам отбора, знам на какво е способен и вярвам в него. Но фабриката ни далеч не е достатъчно голяма, за да разполага с тези средства и ресурси. За тази цел трябва да набираме служители вътре в компанията, както и да използваме външен опит и умения.“

В момента не само Ауди наема толкова много персонал. Ред Бул също привлече голям брой специалисти от Мерцедес, които ще работят в подразделението Ред Бул Пауъртрейнс. Целта на австрийския екип е да произвежда собствени задвижващи системи до началото на новата ера в F1. За разлика от Ауди, които ще правят своя двигател в Германия, базата на Ред Бул Пауъртрейнс е разположена в Милтън Кийнс и не е толкова далеч от тази на Мерцедес HPP в Бриксуърт.

Драйер признава, че привличането на толкова инженери от други производители е голямо предизвикателство за марката.

„Първо трябва да намерите 300-400 служители в Нойбург ан дер Донау и да ги съберете заедно. Това е меко казано херкулесова задача“, каза Драйер. „Междувременно в Ред Бул Пауътрейнс вече работят около 350 души. Все пак Милтън Кийнс е на по-малко от 50 мили от Бриксуърт“, допълни техническият директор на Ауди.

Другите опции за привличане на специалист от конкурентни производители са в Маранело (Ферари), Вири Шатийон (Рено) и евентуално Сакура (Хонда).

Ауди продължава участието си в рали Дакар 2023. За съжаление германският производител загуби единият от своите екипажи и отпадна от борбата за победата.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Audi Sport (@audisport)