Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бързината не е всичко!

Бързината не е всичко!

47
0

От Иван Тенчев,

Следейки внимателно уикенда за Гран при на Австралия се опитах да отделя от потока на събитията една, поне според мен, много важна тема. Опитах се да наблюдавам внимателно начина, по който всеки един от пилотите се справи с новите правила, изявата му в една-единствена обиколка. Изводите, които се налагат, макар и не окончателни, са твърде интересни и дават представа както за онова, което ще се случва през новия сезон, така и за качествата на всеки от топ пилотите на нашето време.
Странно е, но за моя изненада суперзвездата Михаел Шумахер не се справи по най-добрия начин с уикенда и не само защото не се качи на подиума (за това имаше и много други фактори, като избора на гуми и т.н.). Още в петък Михаел показа нервност и направи доста грешки. На първата тренировка завъртя общо 25 обиколки, но така и не намери най-добрите настройки за колата си. В най-бързата от тях той бе с 1,157 сек по-бавен от Кими Райконен и с 0,207 сек от съотборника си Барикело.
Вярно е, че в първата квалификация Шумахер бе “чистачната машина”, но Барикело бе пилотът, който се пусна по пистата веднага след него и не разполагаше с много повече гума по завоите, върху настилката нямаше по-малко прах.
– Рубенс определено се справи по-добре с настройките днес от двамата ни пилоти. Те използваха едни и същи гуми – коментира деня Рос Браун.
При това, въпреки че излезе едва втори на трасето, Барикело остана най-бързият състезател от всички до края на сесията. Обиколката на Михаел бе с цели 0,731 сек по-бавна, а го изпревариха и Кими Райконен, и Жак Вилньов.
В събота нещата не стояха много по-различно.
В първата тренировка сутринта Барикело направи 15 обиколки сутринта и бе с 0,373 сек по-бърз от съотборника си. Михаел пък направи грешка в 10-ия си тур и удари колата в предната лява част. После обаче се прояви наистина огромният му талант – не толкова да се справя с колата при идеални условия, а да взима от нея всичко независимо от тях. Той бе принуден да качи настройките на болида на Рубенс и с тях бе по-бърз от самия него с 0,041 сек във втората тренировка и с 0,245 сек в квалификацията. Разбира се върху лошия резултат на Барикело в квалификацията повлия много присъствието на пистата на Райконен, но така или иначе той не бе по-бърз от Михаел на първа контрола където изоставаше, макар и минимално – с 0,063 сек.
Работата на пилотите на Ферари за сетен път потвърди тезата, че чудесният автомобил F2002 може да бъде настройван от двамата почти еднакво добре, независимо от коренно различния им стил на каране.
От друга страна се видяха качества у Михаел и Рубенс, които се дискутират от години. Както и навремето с прототипите на Мерцедес, Михаел не откри пръв най-точните настройки, но после надмина своя съотборник. Барикело пък показа невероятната си вродена бързина на каране, както и усет към колата, които вече ярко се проявяват с наистина по-удобен за стила му автомобил.
Не особено очаквани резултати се получиха и при пилотите на Уилямс.
След като станаха известни промените в квалификациите Сам Майкъл, главният инженер в екипа, заяви, че те със сигурност ще облагодетелстват Ралф Шумахер. Първата обиколка на германеца в 10 от миналогодишните 17 квалификации е била доста по-добра от тази на Монтоя. Макар колумбиецът да спечели 7 полпозишъна през 2002 г., според Сам Ралф би трябвало да има предимство през новия сезон, защото по-бързо се справя с намирането на настройките и с кола, която не е 100% изпипана…