Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Бътън ще кара прототип на Кадилак през 2025 г.

Бътън ще кара прототип на Кадилак през 2025 г.

587
0
Дженсън Бътън
Дженсън Бътън, снимка Порше

Дженсън Бътън остава част от топ категорията на WEC и през 2025 г. Британецът удължи договора си с Jota и ще кара прототип на Кадилак. По този начин Бътън ще стане един от малкото пилоти, карали за две различни марки след началото на ерата Hypercar в световния шампионат за издръжливост.

Бътън ще остане в световния шампионат за издръжливост заедно с Jota. Британският отбор ще ръководи заводската програма на Кадилак през следващата година, заемайки мястото на Чип Ганаси Рейсинг

Световният шампион в F1 за 2009 г. ще кара един от двата прототипа на американския производител. По този начин Бътън ще седне зад волана на трета машина от категорията на хиперавтомобилите. Миналата година той караше Порше 963, както и такава на Acura в IMSA. Британецът се включи в 24-те часа на Дайтона заедно с Колтън Херта, Луи Делетраз и Джордан Тейлър.

Вторият пълен сезон в WEC за 44-годишния пилот беше официално потвърден в четвъртък. Това стана ясен пълния пилотски състав на Jota и Кадилак за следващата кампания. Съотборници на Бътън ще бъдат бившия пилот от F1 Уил Стивънс и Норман Нато. Двамата караха единия прототип на Jota през тази година заедно с Калъм Илот. Екипажът спечели 6-те часа на Спа, но без Нато, който имаше ангажимент във Формула Е.

Останалите пилоти на заводската програма на Кадилак ще бъдат Ърл Бамбър, Алекс Лин и Себастиен Бурде. Тримата продължават да бъдат част от програмата на американския производител и след раздялата с Чип Ганаси Рейсинг. Това ще бъде първи пълен сезон за Бурде в Европа след раздялата с Торо Росо в средата на 2009 г. Оттогава французинът кара основно в САЩ.

Кадилак и Jota все още не са разкрили комбинациите от пилоти за двете си машини в WEC. Все пак стана ясно, че те  номера 12 и 38 през следващата година.

„Радвам се, че ще продължа пътуването си с Jota, докато те формират новото си партньорство с такава емблематична марка като Кадилак“, сподели Бътън. „Да се състезавам с Джота този сезон е голяма привилегия. Това е отбор с успехи в състезанията за издръжливост, на който отдавна се възхищавам.“

„Тези постижения и упорита работа сега доведоха до тази вълнуваща следваща глава, в която те си партнират с Кадилак. Това е марка, която вече е впечатлила с постигнатото до момента както в WEC, така и в IMSA“, добави световният шампион в F1 за сезон 2009.

Първата кампания на Бътън в клас Hypercar не беше никак лесна. Британецът и неговите съотборници Фил Хенсън и Оливер Расмусен не взеха точките в първите три старта от кампанията. Най-доброто им класиране за тази година беше шесто място в състезанието на Фуджи

„Родословието на Кадилак в моторните спортове говори само за себе си. С тези шестима пилоти ще бъдем в силна позиция да се борим за победи в състезанията“, каза директорът на Jota Дейвид Кларк.