Начало BG спорт БФАС: Шампионат ще има, лиценз – няма (засега)

БФАС: Шампионат ще има, лиценз – няма (засега)

442
0

На пресконференция днес БФАС или поне това крило, което е управляващо с председател Владимир Илиев, даде пресконференция. Поводът бе предстоящия календар и отнетия лиценз на федерацията към ФИА от Съюза на българските автомобилисти. Стана ясно, че от БФАС са уведомили за отнетия всички държавни институции – правителството и министър-председателя Бойко Борисов, Народното събрание, комисиите, Министерството на младежта и спорта и др.

За сезон 2019 се предвиждат над 50 състезания и по-точно 55 в 10 дисциплини. Рали шампионатът ще бъде от 5 кръга, като ще започне с рали „България“, което ще е пак във Варна. Този път документите са изпратени до ФИА навреме – на 29 януари, а отговор от централата е върнат на 30 януари.

Рали „България“ и шуменското „Стари столици“ ще честват 50-годишен юбилей. Ще има и три ралита от Европейския рали трофей – „България“, „Сливен“ и „Твърдица“.

Рали спринтът става с 4 кръга, като към Видин, Дряново и Сливен се прибавя и Севлиево. Планинското се увеличава с нов кръг в Гоце Делчев. Освен традиционните състезания на затворен маршрут, след 10 години ще има и писта в София. Поне БФАС се борят да я направят, но не е ясно къде. Рали кросът е в 7 кръга, а към автокроса се добавя и Попово.

Драг рейсинг ще има в 4 кръга – два на Кондофрей и два в Сливен. Дрифт също ще има във Видин, Варна и Пловдив, както и гимхана. Нов шампионат ще бъде т.нар. Трофи, а еко-рали „България“ вече няма да е кръг от световния шампионат. Целият този календар може да бъде осъществен у нас, тъй като БФАС може да прави състезания на територията на България.

На фона на тази трескава дейност на БФАС, от УС на СБА пречи на развитието на спорта, след като е отнел лиценза на федерацията. От БФАС призоваха СБА да преразгледат решението си, след като са допуснали грешка на заседанието на своя УС. Според федерацията, няма нищо лошо във ФИА да има две членства – СБА в направление мобилност, а БФАС – в направление спорт.

От присъстващите членове на УС на федерацията – Владимир Илиев, Александър Ковачев, Николай Златков, Иван Шопови и Петко Манолов стана ясно, че те водят битката за благото и просперитета на спорта и то от години.

Без да имат никаква полза от това – нито пари, нито власт. Чисто и безкористно! Затова те са се опитали да решат проблема, като се разберат със СБА. Но не са срещнали разбиране! БФАС има нужда от международно представителство, тъй като на клубове и пилоти предстои подписване на договори със спонсори, а те не знаели какво да правят. Николай Златков каза, че „СБА обърква нашия спорт и живот“.

От БФАС са имали две срещи с „демонизираната“ СБА.

Федерацията, която от 1992 г. е отделно дружество, имат легитимно ръководство, което от Съюза сега не признават. БФАС твърдят, че всичките документи са съобразени с регулациите на фИА. То оставаше и да не са според правилата на ФИА, пък да имат претенции!?

От СБА обаче в момента издават международни лицензи на състезателите и имат мераци да организират международни състезания. Според Златков и Ковачев обаче, те нямат необходимия капацитет и потенциал да го правят. Затова били „узурпатори“, които искат да унищожат спорта. С тази цел била създадена и новата Автомобилна федерация на България.