Мохамед Бин Сулайем отхвърли твърденията, че има все по-голямо напрежение между ФИА и F1. Според президента на ръководния орган, връзката между федерацията и FOM е „по-силна от всякога.“
Напоследък се появиха редица слуховете зад кулисите, че през последния месец между двете страни е имало напрежение и задълбочаващи се раздори. Основат причина за това е тази, че F1 се стреми да се възползва от последните си успехи и да разшири своя профил по света. Същевременно ФИА е обект на нападки заради редица проблеми, откакто смени своя президент. Откакто дойде на власт в началото на годината, Бин Сулайем направи редица промени във федерацията.
Един от спорните моменти бе решението на ФИА по казуса с Ред Бул. Екипът от Милтън Кийнс наруши тавана на разходите за 2021-ва, заради което получи глоба от $7 млн, както и намаляване на времето за аеротестове. Голяма част от екипите на стартовата решетка не бяха доволни от наказанието на Ред Бул. Някои от тях дори заплашиха, че и те ще надвишат границата на разходите.
Отборите не бяха доволни и от това, че ФИА на няколко пъти блокира опитите за увеличаване на спринтовите състезания за тази година. След дълги преговори, федерацията все пак се съгласи да удвои броя на кратките надпревари за 2023 г.
Въпреки всички събития, Бин Сулайем обаче отрече да има някакви разногласия между него и колегата му от F1 Стефано Доменикали. Бившият рали пилот дори настоя, двамата са поддържали постоянна комуникация през годината.
„Говоря със Стефано на всеки два дни. Ако не го направя, той веднага ми се обажда. Това е един от начините ни за комуникация преди взимането на някое важно решение“, сподели президентът на ФИА.
„Това е като „граждански брак“, който ще продължи дълго. Аз го слушам, както и той слуша мен. И двамата знаем, че този „брак“ трябва да бъде устойчив и да продължи.“
Ситуацията със спринтовите състезания все още не е решена на 100 %. Причината за това е искането на ФИА да получи по-голям дял от приходите, за да компенсира увеличеното работно натоварване.
„Това се случи по време на заседанието на Комисията за Формула 1 на 25 април. Тогава когато изведнъж някой каза“ „Добре, трябват ни още три спринтови състезания“. След това имах около шест телефонни обаждания с въпроси: „Какво точно се случва?“ и „Къде е предложението за увеличаването на спринтовете?“, спомня си Бин Сулайем.
„Одобрихме гласуването и го проучихме. После се върнах и проверих целия си екип. Четно казано хората никак не разбират натиска, на който са подложени служителите или представителите на ФИА. В един момент започна да се говори за допълнително натоварване. Също така изведнъж всички казаха, че има разрив между ФИА и F1.“
„Оттук започна всичко. Хората предположиха, че първоначалният ми отказ да позволя увеличаването на спринтовите състезания е бил причината за конфликт между ФИА и FOM.“
Бин Сулайем категорично заяви, че ФИА и FOM са обединени в усилията си да продължат инициативите за подобряване на спортната и търговската страна на F1.
„В Комисията на F1 сме съгласни с настоящите промени. Освен това продължаваме да настояваме за неща, които са по-добри за спорта. Със сигурност има въпроси, които трябва да бъдат разгледани. Въпреки всички проблеми в последно време, гарантирам, че съм в много добри професионални и лични отношения с FOM. Всъщност интересът ми към спорта става все по-силен с напредване на времето“, завърши президентът на ФИА.
Миналата седмица ръководният орган обяви напускането на временния генерален секретар Шейла-Ан Рао. В допълнение, федерацията назначи първия си главен изпълнителен директор по-рано тази година.
🎞 𝐴𝑐𝑡𝑖𝑜𝑛 𝑂𝑓 𝑇ℎ𝑒 𝑌𝑒𝑎𝑟 ⚡️
🗳 Vote for the 2022 FIA Action of the Year and enter the competition for a chance to win a special F1 paddock access for a GP and an invitation to the 2022 FIA Prize Giving! 🎁
‣ https://t.co/Ln0ht6tKM4#FIA #FIAActionoftheYear pic.twitter.com/mzUuI0BSJw
— FIA (@fia) November 25, 2022