БМВ няма намерение да се връща във Формула 1. Германският производител не се изкушава да последва примера на Ауди. Марката от Инголщат ще дебютира в F1 през 2026 г. Тогава влизат в сила новите технически правила за задвижващите системи. Очаква се Ауди да закупи Заубер Моторспорт, вместо да създаде отбор от нулата.
Новите технически разпоредби целят намаляването на огромните разходи по двигателите и привличането на нови производители. За момента само Ауди потвърди участието си, докато техните съперници от Мюнхен категорично не се интересуват от F1.
БМВ има спорадични участия в F1 през 50-те и 60-те години на XX век. След това баварците постигат големи успехи в началото на първата турбо ера с екипа на Брабам. Също така БМВ доставя двигатели и на екипите на ATS, Arrows, Бенетон и Лижие под името Мегатрон.
Германският производител се връща в най-високото ниво на моторните спортове в началото на новото хилядолетие и си партнира с Уилямс от 2000 до 2005 г. После купува екипът на Заубер и участва като самостоятелен конструктор. Въпреки големите амбиции, екипът на БМВ Заубер записа само една победа и още 14 подиума. В края на сезон 2009 баварците решават да си тръгнат от F1 и продават отбора на Петер Заубер.
Порше също може да се присъедини към Формула 1 в бъдеще. Марката от Щутгарт бе близо по партньорство с Ред Бул, но в крайна сметка преговорите между двете страни бяха прекратени.
В БМВ остават непоколебими относно бъдещо участие в F1. Германският производител остава фокусиран върху програмата за хиперавтомобили в клас LMDh.
Новият прототип БМВ M Hybrid V8 ще направи дебюта си в IMSA през 2023-та, след което ще се включи в WEC година по-късно. Наскоро баварската марка официално представи разцветката си за сезон 2023 в IMSA.
Take a closer look at the new colours of the BMW M Hybrid V8.#bmwmhybridv8 #bmwm @RLLracing @IMSA pic.twitter.com/GVkjXKZC3R
— BMW Motorsport (@BMWMotorsport) September 23, 2022
Ръководителят на BMW M Motorsport Андреас Роос заяви, че в момента марката не се интересува от участие във Формула 1.
„Смятам, че трябва да бъдем реалисти. Във Формула 1 има огромни инвестиции. Тяхната възвръщаемост изисква да си изключително успешен за дълъг период от време“, сподели Роос.
„Доволни сме от големия букет от проекти, които имаме в моторните спортове. На практика вече сме напълно навлезли в електрифицирането на нашите автомобили. Освен това участвахме и във Формула Е.“
„LMDh пасва перфектно на нашата философия. Междувременно F1 ще приеме подобни правила през 2026 г. От тази гледна точка клас LMDh е перфектната платформа за нас.“
Не трябва да се забравя маркетинговата стойност и голямата реклама на състезанията във Формула 1. Макар да признава този факт, изпълнителният директор на BMW M Motorsport GmbH Франк ван Меел заяви, че компанията му няма интерес да се занимава с такъв вид моторни спортове само заради маркетингови причини.
„Искаме да извлечем нещо за поредицата и да се развиваме заедно, Ето защо LMDh очевидно е по-важна за нас, отколкото F1. Този шампионат е твърде различен от нашите продукти от серия М, както и твърде далеч във времето от темата за електрификацията“,